ایجاد توریسم روستایی و کشاورزی در نوار ساحلی مکران

ایجاد توریسم روستایی و کشاورزی در نوار ساحلی مکران

احمد تجری در گفتگو با خبرنگار مانا طرح ویژه توسعه گردشگری مکران را یکی از مهمترین سیاست‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در راستای توسعه توریسم دریایی در کشور اعلام کرد و گفت: بر‌اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته ایجاد زیرساختها، تسهیلات و خدمات گردشگری منطقه مکران در دستور کار است.

مدیر کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ایجاد شرایط مناسب جهت توسعه گردشگری آبی- ساحلی، توسعه گردشگری روستایی و کشاورزی در طول نوار ساحلی مکران را نیز از دیگر برنامه‌های تدوین شده جهت توسعه توریسم منطقه مکران عنوان کرد.

به گفته وی، توسعه گردشگری در سواحل مکران جهت جذب هر چه بیشتر گردشگران نیازمند ایجاد امکانات مناسب جهت توسعه گردشگری سلامت و نیز ایجاد زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل است.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه سواحل مکران، اظهار داشت: بر این اساس توسعه گردشگری به عنوان یکی از اصلی‌ترین بخش‌های توسعه‌ای منطقه مطرح است.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد: در همین راستا طی سال‌های اخیر برنامه ریزی‌های کلانی در سطح ملی و استانی جهت پیشبرد اهداف تعیین شده به سمت ایجاد زیرساخت‌های گرشگری در طول نوار ساحلی مکران صورت گرفت است.

تجری یادآور شد: از جمله مهمترین این زیرساخت‌های لازم در نوار ساحلی مکران جهت ایجاد توریسم ساحلی و دریایی در کرانه دریای عمان را می‌توان به ایجاد اسکله‌های تفریحی در شهرستان‌های ساحلی، افزایش تعداد شناور‌های تفریحی استاندارد در منطقه، ایجاد کمپ پارک‌های ساحلی، هتل‌های ساحلی و دریایی، افزایش کلوپ‌های ورزش‌های دریایی و نیز افزایش ارتباطات فرهنگی و توریستی با کشور‌های حاشیه اقیانوس هند اشاره کرد.

وی تصریح کرد: همچنین طرحی با همکاری ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان تهیه شده که مشتمل بر محور‌های توسعه گردشگری سلامت، گردشگری دریایی، گردشگری ساحلی، گردشگری کشاورزی و روستایی، توسعه حمل‌و‌نقل و توسعه زیرساخت‌های گردشگری است.

به گفته وی، این طرح در سه بخش فرصت‌های سرمایه گذاری، ارائه مشوق و حمایت از سرمایه گذارانی که هم اکنون در حال اجرای پروژه‌های گردشگری هستند و نیز طرح‌های پیشران گردشگری دسته‌بندی شده که با حمایت و کمک دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط امکان تحقق برنامه‌های کلان توسعه گردشگری ممکن خواهد شد.

تجری تأکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری منطقه و بکر بودن آن، استقبال در سرمایه گذاری منطقه زیاد خواهد بود و برای حمایت و جلوگیری از دلسرد شدن سرمایه گذاران، باید تعهدات دولتی را اجرا کنیم.

وی اذعان داشت: بستر‌های حمایتی خوبی از قبیل واگذاری اراضی ملی، تسهیلات ارزان قیمت و اشتغال روستایی، معافیت‌های مالیاتی و گمرکی، کمک‌های زیرساختی و … فراهم شده است. همچنین تعداد زیادی پروژه گردشگری هم اکنون در حال ساخت بوده که از زمان توجه جدی دولت به موضوع مکران این پروژه‌ها افزایش یافته است.

مدیر کل سرمایه‌گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، همچنین در راستای توسعه مکران که از این پس از طریق شورای توسعه مکران هدایت و راهبری خواهد شد، طرح مورد نظر به دبیر خانه شورا ارسال و پیگیری‌های لازم برای تحقق و اجرای آن دنبال خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: از سوی دیگر یکی از مهمترین نیاز‌های توسعه گرشگری منطقه، زیرساخت‌های گردشگری است که از مجاری مختلف مورد رصد قرار خواهد گرفت. همچنین از ظرفیت‌های اعتباری دولتی سازمان برنامه بودجه کشور، از ظرفیت‌های زیرساختی دستگاه‌های اجرایی مرتبط مانند شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، بنیاد مسکن، وزارت راه و شهرسازی، وزارت نفت، وزارت نیرو و وزارت ارتباطات و فنّاوری اطلاعات نیز استفاده خواهد شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نظارت بر فرآیند سوختگیری کشتی‌ها با استفاده از هوش مصنوعی

ی مرداد ۲۲ , ۱۴۰۲
به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از ترید ویندز؛ در پی تحویل سوخت ناخالص در برخی از مراکز بانکرینگ جهان، مرکز بانکرینگ سوخت روتردام، سنگاپور و فجیره در اقدامی هماهنگ نسبت به دیجیتالی کردن این مر‌اکز با استفاده از هوش مصنوعی اعلام کردند در حال حاضر فرآیند سوخت‌گیری به […]