شرجی و گرمای طاقت فرسا پدیده غالب در مناطق ساحلی خوزستان

شرجی و گرمای طاقت فرسا پدیده غالب در مناطق ساحلی خوزستان

محمد سبزه‌زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: براساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های هواشناسی، انتظار می‌رود دمای اغلب مناطق ساحلی خوزستان به ۵۰ درجه بالای صفر نیز برسد.

وی با اشاره به تداوم استقرار توده هوای کم فشار جنب حاره‌ای در مناطق ساحلی خوزستان و افزایش رطوبت افزود: هم‌اکنون میزان رطوبت در آبادان ۸۳ درصد، خرمشهر ۸۷ درصد و ماهشهر ۶۸ درصد می‌باشد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان در ادامه افزود: با ورود نسیم دریا به خشکی، میزان رطوبت در ساعات اولیه صبح افزایش می‌یابد، ولی در ساعات ظهر دمای شهر‌های ساحلی خوزستان به اوج می‌رسد.

مرکز بهداشت خوزستان از عموم ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان خواست به منظور پیشگیری از گرمازدگی در ساعات ظهر از منازل خارج نشوند و در صورت قرار گرفتن در فضای باز از پوشش مناسب و عینک ضدآفتاب استفاده کنند.

در هفته‌های اخیر میزان گرمازدگی در مناطق ساحلی خوزستان با وجود هشدار‌های بهداشتی، روندی رو به افزایش داشته است.

در همین حال مراکز درمانی و بیمارستانی در مناطق ساحلی خوزستان به منظور پذیرش بیماران مبتلا به گرمازدگی در حالت آماده باش قرار دارند.

شرکت توزیع نیروی برق خوزستان از ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان درخواست کرد مصرف برق خود را مدیریت کنند و در ساعات پیک مصرف از وسایل برقی پرمصرف استفاده نکنند.

در ماه جاری گزارش‌هایی از قطع برق در مناطق ساحلی خوزستان به علت فشار بیش از حد بر شبکه توزیع برق دریافت شده است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ممنوعیت ۲ ماهه صید ماهی شیر در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس

ی مرداد ۲۲ , ۱۴۰۲
  به گزارش خبرنگار مانا، فلامرز مزارعی در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌ها افزود: براساس مصوبه دهمین اجلاس کمیسیون منطقه‌ای شیلاتی و به منظور کمک به حفظ و بهسازی ذخایر آبزیان صید ماهی شیر به مدت دو ماه همزمان با سایر استان‌های کشور در خوزستان ممنوع  خواهد بود.وی اظهار داشت: با […]