صدور هشدار سطح نارنجی در مناطق ساحلی خوزستان/آب‌های شمال غرب خلیج فارس متلاطم است

صدور هشدار سطح نارنجی در مناطق ساحلی خوزستان/آب‌های شمال غرب خلیج فارس متلاطم است

محمد سبزه‌زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: براساس تجزیه و تحلیل داده‌ها و نقشه‌های هواشناسی، آب‌های شمال غرب خلیج فارس به علت وزش باد و تغییرات جوی مواج و متلاطم است.

وی از شناور‌ها و قایق‌های صیادی خواست تا بهبود شرایط جوی به دریا نروند.

وی اظهار داشت: بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی طی دو روز آینده جوی پایدار و گرم در مناطق ساحلی خوزستان حکم فرما خواهد بود که پیامد آن وقوع دمای بالای ۵۰ درجه بالای صفر خواهد بود.

سبزه‌زاری گفت:تا اوایل هفته آینده نیز با استقرار جریانات جنوبی و مرطوب در صبحگاه و شامگاه به تناوب شاهد افزایش رطوبت و مه رقیق در مناطق ساحلی خوزستان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان احتمال وقوع گرد وغبار محلی نیز در برخی مناطق ساحلی خوزستان را به علت سرعت وزش باد رد نکرد. شرکت توزیع نیروی برق خوزستان از ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان خواست برای جلوگیری از قطع غیربرنامه‌ای برق، مصرف برق خود را مدیریت کنند و از وسایل پرمصرف برق در ساعات پیک استفاده نکنند.

در روز‌های اخیر موارد قطع موقت برق و مراجعه بیماران مبتلا به گرمازدگی به بیمارستان‌های شهر‌های ساحلی خوزستان رو به افزایش بوده است.

مناطق ساحلی خوزستان هم اکنون گرم‌ترین و داغ‌ترین روز‌های سال را تجربه می‌کنند.

کاهش ساعت اداری در شهر‌های ساحلی خوزستان برای پیشگیری از گرمازدگی و کاهش مصرف برق همچنان اعمال می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بسیج امکانات حمل ونقل برای انتقال زائران اربعین از منطقه آزاد اروند به بندر بصره

چ مرداد ۲۵ , ۱۴۰۲
ابراهیم شرحان فرج در جریان بازدید از مرز زمینی شلمچه در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: تعداد زیادی اتوبوس و خودرو‌های عمومی و شخصی در نقطه صفر مرزی عراق مستقر شده‌اند تا زائران اربعین حسینی را به شهر بندری بصره انتقال و از آنجا راهی کربلا کنند. وی گفت: امکانات […]