به‌ آب‌اندازی نخستین شناور ایربوت ساخت داخل کشور در بندر امام خمینی

به‌ آب‌اندازی نخستین شناور ایربوت ساخت داخل کشور در بندر امام خمینی

 

 به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، محمد نظری افزود: به دنبال اتمام مراحل ساخت شناور مذکور ۲۵ مرداد ماه فرایند به آب اندازی و انجام آزمایش‌های اولیه با موفقیت صورت گرفت.
وی در تشریح ویژگی‌های فنی این دستاورد متخصصان داخلی کشور گفت: شناور مذکور با طولی در حدود ۷ متر، موتوری با توان ۵۷۰ اسب بخار و با ظرفیت حمل پنج سرنشین به همراه دو برانکارد، به همت یک شرکت داخلی و با اتکا بر توان  نیروی‌های متخصص، مطابق با استاندارد‌های بین‌المللی طراحی و اجرایی شد.
وی همچنین افزود: با اجرای این پروژه علاوه بر افزایش توان عملیاتی مجتمع بندری امام خمینی در انجام وظیفه حاکمیتی جستجو و نجات دریایی به ویژه در مناطق کم‌عمق و باتلاقی، امکان امدادرسانی در مواقع بروز آبگرفتگی مناطق شهری فراهم می‌آید.
در خلال انجام این پروژه و در اثر حمایت مستمر از تلاش دست اندرکاران، زمینه برای رشد و شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان و نیرو‌های انسانی خلاق به عنوان سرمایه‌های ارزشمند و اصلی این آب و خاک مهیا شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پیش‌نویس لایحه «کشتیرانی تجاری ایران» تصویب شد

ش مرداد ۲۸ , ۱۴۰۲
  به گزارش مانا، در این نشست «امین حسین رحیمی» وزیر دادگستری، «سید محمد حسینی» معاون امور مجلس رئیس جمهور، «محمد دهقان» معاون حقوقی رئیس‌جمهور، «انسیه خزعلی» معاون امور زنان و خانواده رئیس‌ جمهور، «علی سلاجقه» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، «علی اکبر صفایی» معاون وزیر […]