بازیافت کشتی‌ها فارغ از آسیب‌های محیط زیستی(+ فیلم)

بازیافت کشتی‌ها فارغ از آسیب‌های محیط زیستی(+ فیلم)

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از بیمکو، شورای بین‌المللی دریانوردی بالتیک (بیمکو) از صاحبان کشتی می‌خواهد که تنها کارگاه‌هایی را برای اوراق کشتی‌ها انتخاب کنند که مطابق با مفاد کنوانسیون هنگ‌کنگ باشد.

بخشی از فیلم  پیوست تحت عنوان «بازیافت کشتی؛ زمانی برای تغییر» در محوطه‌های بازیافت کشتی در آلانگ هند، فیلمبرداری شده است.

بر‌اساس این گزارش، هند در کنار بنگلادش، یکی از بزرگترین کشور‌های بازیافت کشتی در جهان هستند. هدف این فیلم افزایش آگاهی در میان بازرسان جهانی، مالکان کشتی‌ها و عموم مردم در مورد پتانسیل گسترده صنعت بازیافت کشتی است، کاری که اگر از نظر محیط زیستی به درستی انجام شود، می‌تواند اقتصاد پایدار جهانی در زمینه استفاده مجدد از مواد در چرخه تولید را بهبود بخشد.

«دیوید لوزلی» دبیر‌کل و مدیرعامل بیمکو، می‌گوید: «عدد‌ها خودشان گویای مطلب هستند. ضایعات فولاد خام حاصل از بازیافت کشتی، حدود ۳۵۰ کارخانه نَوَرد را مجدد تغذیه می‌کند که تقریباً ۵۰ درصد مصرف سالانه فولاد در بنگلادش است. این صنعت هزاران شغل برای مردم در جهت تأمین معاش خانواده‌های آن‌ها ایجاد می‌کند.»

وی می‌افزاید: «اما بازیافت کشتی سال‌های سال برای کارگران و محیط زیست، زیان‌بار بوده و در اوراق‌هایی که مطابق با استاندارد‌های پیمان هنگ کنگ نیستند، انجام شده است.»

وی تأکید می‌کند که زمان تغییر فرا رسیده و بازیافت کشتی‌ها باید به روش صحیح انجام شود.

در اوایل ماه می‌سال ۲۰۲۳ میلادی بیمکو و سایر سازمان‌های صنعتی از چاتوگرام و داکا در بنگلادش دیدار کردند و طی بحث‌هایی پیرامون مزایای تصویب پیمان‌نامه هنگ کنگ، بنگلادش بر تعهد خود برای تصویب و اجازه لازم الاجرا شدن مفاد کنوانسیون در سال جاری تأکید کرد.

بر‌اساس برآورد‌های بیمکو، بیش از ۱۵ هزار کشتی طی ده سال آینده بازیافت خواهند شد که در مقایسه با ده سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد افزایش خواهد داشت. بخشی از این فرآیند البته به دلیل قوانین سختگیرانه گاز‌های گلخانه‌ای است که صنعت کشتیرانی با آن روبه‌روست.

«لوزلی» می‌گوید: امسال، فرصتی برای اجرایی شدن کنوانسیون هنگ کنگ وجود دارد که می‌تواند چهره صنعت بازیافت را برای همیشه تغییر دهد و ما باید از این فرصت استفاده کنیم.

شورای بین‌المللی دریانوردی بالتیک در سال ۱۹۰۵ میلادی در کپنهاگ، پایتخت دانمارک، تأسیس شد. این شورای مستقل در درجه اول برای استفاده مالکان کشتی‌ها تأسیس شده است، با این حال عضویت برای نمایندگان و شرکت‌های کارگزاری نیز آزاد است. اعضای بیمکو تقریباً ۶۰ درصد از ظرفیت حمل‌و‌نقل تجاری جهان را تشکیل می‌دهند. این شورا در بیش از ۱۳۰ کشور دنیا اعضایی تحت عنوان مدیر، کارگزار و نماینده دارد. بیمکو اطلاعات صنعت دریانوردی را توسعه داده و بین اعضای خود توزیع می‌کند.

منبع: بیمکو

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

محموله سوخت قاچاق حین بارگیری در هندیجان توقیف شد

د مرداد ۲۳ , ۱۴۰۲
سردار لطفعلی پاکباز در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: مأموران دریابانی در راستای طرح مقابله با قاچاق سوخت و براساس اخبار دریافتی از منابع مردمی، موفق شدند این محموله سوخت را که در حال بارگیری و انتقال به شناور بود توقیف کنند. وی گفت: در این ارتباط دو متهم به […]