تجهیز مجتمع بندری انزلی به سامانه مدیریت تردد حمل و نقل

سرایی مدیر کل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد:

مجتمع بندری انزلی نخستین بندر شمال کشور است که از امروز به طور رسمی به سامانه مدیریت تردد حمل و نقل مجهز شد، سامانه ای که با حضور مدیر کل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌ها سازمان بنادر و دریانوردی و نیز مدیر کل دفتر فناوری و اطلاعات این سازمان بهره برداری شد.

به گزارش راد،  خسرو سرایی عنوان کرد: مبنای توسعه در بنادر کشور فیزیکی و غیرفیزیکی است اما در بنادر محصور در شهرها همانند انزلی چاره ای جز توسعه غیرفیزیکی نیست. افزایش مراحل تخلیه و بارگیری از چهار بار در سال به ۶ دفعه با کمک نرم افزارهایی از این قبیل می‌تواند به اقتصاد و درآمدزایی استان کمک کرده و در اقتصاد کشور تاثیرگذار باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه سهم کشور ما ازتولید ناخالص داخلی( GDP) زیر هفت درصد است، افزود: کشورهایی نظیر آلمان و بلژیک که اقتصادی برپایه حمل و نقل دارند، سهم‌ بسیار بالاتری دارند.

وی عنوان کرد: کشور ما با برخورداری از سواحل و بنادر قدیمی به دنبال افزایش این سهم است که یکی از این راهها استفاده از سیستم‌های پیشرفته نظیر این سامانه می‌باشد.

سرایی تصریح کرد: این سامانه فقط شامل دربهای ورودی و خروجی بنادر است اما هدف دیگر لجستیک سازمان انجام فعالیت های بندری داخل محوطه خواهد بود.

وی فضای همکاری‌ بین المللی با کشورهای هدف و همسایه را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: انتظار است تمام مذاکراتی که سال گذشته با کشورهای همسایه انجام شد امسال به قرارداد و سرمایه گذاری ختم شود.

سرایی یکی از بنادری که مورد نظر کشورها بویژه کشورهای حاشیه شمالی خزر و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس است را مجتمع بندری انزلی اعلام کرد و افزود: تبادل نظر خوبی با کشورهای عربی انجام شده که به سهولت ارتباط این کشورها با حاشیه خزر کمک می‌کند. در آینده نزدیک هیات‌هایی از کشورهای حاشیه خزر از بندرانزلی و سایر بنادر شمالی و جنوبی بازدید خواهند داشت که مباحث سرمایه گذاری را بویژه در حوزه غلات خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در مقوله ترانزیت سال گذشته در بنادر ایران ۸.۶ میلیون تن ترانزیت انجام شد که از بنادر شمال و جنوب حرکت کردند. یکی از برنامه‌های امسال سازمان برای بندرانزلی توسعه مبحث ترانزیتی خواهد بود که به لحاظ درآمدی درکنار سایر مباحث این تجارت را ارزانتر می‌کند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دهمین جلسه شورای عالی صنایع دریایی با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود

د اردیبهشت ۱۸ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا، دهمین جلسه شورای عالی صنایع دریایی با حضور رئیس جمهور و کلیه اعضاء حقیقی و حقوقی این مجموعه در تاریخ سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه  جاری برگزار خواهد شد. طبق ماده ۳۴ قانون برنامه چهارم توسعه، که مبنای تشکیل شورای عالی صنایع دریایی نیز می‌باشد، دولت موظف […]