کاهش ۹۰ درصدی سود برخی خطوط کشتیرانی کانتینری در نیمه دوم سال ۲۰۲۳

کاهش ۹۰ درصدی سود برخی خطوط کشتیرانی کانتینری در نیمه دوم سال ۲۰۲۳

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از پورت تکنولوژی؛ مؤسسه Sea-Intelligence در آخرین تجزیه و تحلیل خود اعلام کرد حمل‌و‌نقل کانتینری حالت عادی خود را پس از همه گیری کرونا به دست آورد؛ اما در سه ماهه دوم ۲۰۲۳ میلادی با کاهش سود مواجه شد.

«آلن مورفی» مدیر‌عامل این مؤسسه گفت: بررسی وضعیت سود و زیان هفت شرکت  شامل کشتیرانی مرسک، کاسکو، هاپاگ لوید، وان، HMM و OOCL نشان می‌دهد که مجموع  سو‌د خالص آن‌ها در سه ماهه دوم ۲۰۲۳ میلادی حدود ۳.۲ میلیارد دلار بود. در این میان خطوط کشتیرانی HMM کره جنوبی و خط کشتیرانی رژیم صهیونیستی با زیان مواجه شدند.

«آلن مورفی» مدیر‌عامل Sea-Intelligence یکی از دلایل کاهش سود کاهش نرخ حمل‌و‌نقل می‌باشد که در برخی خطوط نرخ حمل‌و‌نقل بین ۶۷ تا ۸۰ درصد پایین آمده است.

وی در ادامه گفت: در بررسی  سود شرکت‌های کشتیرانی که مورد ارزیابی قرار گرفت مشخص شد هیچ کدام از آن‌ها نتوانستند به شرایط سال ۲۰۲۲ میلادی برسند و موقعیت خود را در سال ۲۰۲۳ میلادی حفظ کنند.

وی در پایان یاد‌آور شد: سود شرکت‌های کانتینری در سه ماهه اول ۲۰۲۳ میلادی حدود هفت میلیارد دلار بود که ۸۱ درصد نسبت به سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ میلادی کاهش نشان می‌دهد.  

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بارگیری سکوی میدان نفتی رشادت از شرکت صدرای بوشهر

ج شهریور ۳ , ۱۴۰۲
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سکوی میدان نفتی رشادت با تلاش متخصصان داخلی در صدرا بوشهر ساخته شد و در دومین روز از هفته دولت عملیات بارگیری آن برای نصب در این میدان نفتی آغاز شد. استاندار بوشهر در آیین بارگیری سکوی p4 در شرکت صنعتی دریایی صدرا در […]