ثبت ۷۰ میلیون نفر اقامت شب در مازندران طی ۳ ماهه گذشته / بابلسر در صدر جذب گردشگران تابستانی

ثبت ۷۰ میلیون نفر اقامت شب در مازندران طی ۳ ماهه گذشته / بابلسر در صدر جذب گردشگران تابستانی

فضل الله کیقبادی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به رونق چشمگیر گردشگری تابستانی در مازندران به ویژه نوار ساحلی، از ثبت ۷۰ میلیون نفر اقامت شب از اول خرداد ماه امسال تا کنون خبر داد.

معاون ستاد ساماندهی سواحل و دریای استانداری مازندران ادامه داد: تابستان امسال در مقایسه با سال‌های گذشته شاهد افزایش بیشتر اقامت گردشگران به ویژه در شهرستان‌های ساحلی هستیم.

وی خاطرنشان ساخت: در میان شهرستان‌های استان، بابلسر بیشترین میزان گردشگر را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول در استان مازندران ادامه داد: دستگاه‌های مختلف استان در قالب جلسات ستاد سفر استان مازندران به طور مرتب و دائمی در حال انجام اقدامات لازم برای استقبال و ارائه خدمات مناسب به گردشگران ورودی هستند.

کیقبادی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان‌های ساحلی استان، میزبان بیشترین حجم گردشگران خواهند بود، گفت: لذا جلسات ستاد سفر استان بر آمادگی شهرستان‌های ساحلی و ساماندهی سواحل استان متمرکز شده است.

به گفته این مقام مسئول در استان مازندران، ساماندهی سواحل با مدیریت فرمانداری‌ها و نیز همکاری ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان‌های ساحلی انجام می‌شود.

معاون ستاد ساماندهی سواحل و دریای استانداری مازندران، تاکید کرد: همچنین با مدیریت استانداری و از سوی جمعیت هلال احمر استان عملیات استقرار ناجیان غریق در نقاط خطرآفرین استان در حال انجام است تا بتوانیم در بحث خدمات امداد و نجات احتمالی مؤثر عمل کنیم.

معاون ستاد ساماندهی سواحل و دریای استان مازندران با اشاره به گستردگی نوار ساحلی استان مازندران به طول ۷۲۰ کیلومتر، ایجاد شرایط امن برای شنای گردشگران را یکی از مهمترین مواردی دانست که در دستور کار استانداری مازندران قرار گرفته است.

به گفته وی، افزایش کمی و کیفی طرح‌های سالم سازی دریا در نقاط مختلف نوار ساحلی استان با همکاری فرمانداری‌ها شهرستان‌های ساحلی و ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی امسال انجام شده است تا شاهد کمترین میزان غرق شدگی باشیم.

این مقام مسئول در استانداری مازندران، یادآور شد: امسال طرح‌های ساماندهی دریا با مدیریت سرمایه گذاران بخش خصوصی از ابتدای خرداد ماه آغاز به کار کرده‌اند که فعالیت آن معمولاً تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

کیقبادی، همچنین از عملیات ساماندهی و نظارت مکان‌های اقامتی، رستوارن‌ها، واحد‌های تفریحی و شناور‌های تفریحی در طول ایام تابستان خبر داد و بیان داشت: این اقدامات تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

10 بندر بزرگ ترکیه را بشناسید

ی شهریور ۵ , ۱۴۰۲
از دیگر رسانه‌ها ترکیه با توجه به نوار ساحلی طولانی و ویژگی‌های ژئوپلیتیکی یکی از کشورهای پیشرو در جهان است که در حمل‌و‌نقل محموله و مسافر نقش به‌سزایی دارد. به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از مانا، بیش از ۱۸۰ بندر از انواع بنادر باری و کانتینری و…  در […]