ضرورت توجه به فنّاوری‌ها در بخش دریایی کشور

ضرورت توجه به فنّاوری‌ها در بخش دریایی کشور

به گزارش خبرنگار مانا؛ مجید علی‌نازی که در دومین همایش و رویداد فنّاوری و کارآفرینی دریایی سخن می‌گفت با اشاره به اینکه تجارت دریایی عامل رشد و توسعه هر کشوری است، تصریح کرد: کشور‌هایی که به آب‌های آزاد دریا و ساحل دسترسی دارند جزو کشور‌های توسعه یافته هستند.

وی ایران را قلب تپنده در میان کشور‌های منطقه دانست و افزود: با وجود کریدور شمال-جنوب و موضوع ترانزیت شرایط بسیار متفاوتی برای کشور رقم خورده است و فرصت‌های بسیاری ایجاد شده است که با ترویج کارآفرینی دریایی و تقویت بخش فنّاوری دریایی در کشور می‌توانیم این فرصت‌ها را تقویت کنیم.

علی‌نازی ادامه داد: بایستی در این مسیر با تقویت بخش فنّاوری و هوشمندسازی بنادر و ترویج فنّاوری‌های جدید در راستای قوانین آینده IMO گام برداریم؛ بنابراین بایستی با بیشترین توان از تمامی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خود در جهت اقتصاد دریا محور بهره ببریم و پیوندی محکم میان نخبگان، طراحان و اندیشمندان حوزه دریایی و صنایع ایجاد کنیم.

وی با اشاره به تحولات شگفت فنّاورانه در جهان از سال ۲۰۲۰ میلادی به این سو، خاطر نشان کرد: فنّاوری در عصر حاضر امری غیرقابل چشم پوشی است؛ لاجرم اگر در این مسیر قرار گرفتیم به ساحلی امن و آرام خواهیم رسید و اگر غفلت کنیم محکوم به فنا خواهیم بود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: اگر توجه و به کارگیری فنّاوری‌های روز به تعویق بیفتد فرصت‌ها را از دست خواهیم داد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ثبت ۷۰ میلیون نفر اقامت شب در مازندران طی ۳ ماهه گذشته / بابلسر در صدر جذب گردشگران تابستانی

ی شهریور ۵ , ۱۴۰۲
فضل الله کیقبادی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به رونق چشمگیر گردشگری تابستانی در مازندران به ویژه نوار ساحلی، از ثبت ۷۰ میلیون نفر اقامت شب از اول خرداد ماه امسال تا کنون خبر داد. معاون ستاد ساماندهی سواحل و دریای استانداری مازندران ادامه داد: تابستان امسال در […]