هوای شهر بندری ماهشهر همچنان در وضعیت قرمز

هوای شهر بندری ماهشهر همچنان در وضعیت قرمز

 به گزارش خبرنگار مانا، بنا بر اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفیت هوا براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه شهر بندری ماهشهر با شاخص ۱۵۷ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت قرمز و ناسالم قرار دارد.

خوشبختانه با تغییرات آب و هوایی، هوای شهر بندری شادگان از وضعیت قرمز خارج شده است.

وجود صنایع آلاینده از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و همچنین نشست هوا (اینورژن) موجب شده تا حجم آلایندگی در شهر‌های صنعتی خوزستان از جمله ماهشهر که ۲۳ واحد پتروشیمی در آن فعال است افزایش یابد.

مرکز بهداشت خوزستان از افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان در شرایطی که هوا ناسالم و در وضعیت قرمز قرار دارد خواست از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کرده و سعی کنند کمتر در فضای باز و غیرمسقف قرار گیرند.

براساس طبقه‌بندی شاخص‌های کیفی هوا (AQI) شاخص آلودگی هوا بین ۱۵۱ تا ۲۰۰  ناسالم برای همه گروه‌های انسانی است.

گفتنی است برخی روز‌های مرداد ماه گذشته شاخص کیفی هوای شهر‌های بندری شادگان، هندیجان، ماهشهر و آبادان در وضعیت نارنجی و قرمز بود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۱۹۰ هزار متر مکعب از حاشیه بلوار ساحلی انزلی لایروبی شد

ی شهریور ۵ , ۱۴۰۲
  به گزارش مانا، حسین یونسی روز یکشنبه اظهار کرد : پروژه لایروبی حاشیه بلوار ساحلی انزلی از بهمن سال ۱۴۰۱ در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شد و پس از گذشت شش ماه ۱۹۰ هزار مترمکعب به طول هزار و ۳۰ متر و عرض […]