بازدید سفیر بولیوی از بندر بوشهر

بازدید سفیر بولیوی از بندر بوشهر

به گزارش خبرگزاری مانا از بوشهر، «رومینا گوادالوپه پرز راموس»  در بازدید از ظرفیت‌های بندری بوشهر با بیان اینکه ایجاد مبادلات تجاری و اقتصادی بین بوشهر و بولیوی مورد توجه و تأکید قرار دارد اظهار داشت: امیدوارم این مهم که مورد توجه دوطرف قرار دارد به نتایج خوب و مورد نظر منجر شود.

وی ظرفیت‌های استان بوشهر در بخش صنعتی، تجاری و کشاورزی را برشمرد و بیان کرد: بوشهر از مناطق مهم اقتصادی و انرژی ایران با تولیدات با کیفیت محصولات کشاورزی است که نقش مهمی نیز در تولید گاز و صادرات نفت دارد.

 «رومینا گوادالوپه پرز راموس» جایگاه بولیوی در تولید لیتیوم در جهان را مورد اشاره قرار داد و افزود: بولیوی سالانه ۲۴ میلیون تُن لیتیوم تولید می‌کند که در جهان رتبه نخست دارد و زمینه صادرات این محصول فراهم است.

سفیر بولیوی در ایران با بیان اینکه به نمایندگی از سفرای کشور‌های آمریکای لاتین به بوشهر سفر کرده‌ام تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود سال ۲۰۲۴ میلادی تمام سفرای آمریکای لاتین به بوشهر سفر کنند و با ظرفیت‌های اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و حوزه انرژی آشنا شوند.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر هم با اشاره به سابقه تاریخی این بندر در عرصه معاملات تجاری خاطرنشان کرد: بندر بوشهر یکی از بنادر با سابقه کشور است که از دیرباز مهد تجارت و بازرگانی با کشور‌های مختلف بوده است.

عبدالسعید عباسی افزود: به فراخور این جایگاه و قدمت، سازمان بنادر و دریانوردی نیز نگاهی ویژه به بندر بوشهر معطوف و پروژه‌های ارزشمندی در این بندر عملیاتی کرده است.

وی با بیان اینکه توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین طراحی شده است گفت: پروژه‌های زیرساختی بسیار خوبی در این مجتمع بندری در حال اجرا است.

عباسی افزود: پروژه برق‌رسانی به این مجتمع بندری نیز اکنون در مرحله تهیه اسناد مناقصه است تا به‌زودی شرایط برای آغاز عملیات اجرایی آن فراهم شود.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، جاده دسترسی را به عنوان یکی از پروژه‌های مهم و حائز اهمیت مجتمع بندری نگین بوشهر دانست و تصریح کرد: تاکنون ۴.۲ کیلومتر این جاده آماده بهره‌برداری شده است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

توقیف ۲ شناور حامل سوخت قاچاق در آب‌های ساحلی هندیجان

پ آذر ۲ , ۱۴۰۲
سردار لطفعلی پاکباز در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: مأموران دریابانی در حین عملیات گشت دریایی در آب‌های ساحلی خوزستا‌ن، دو فروند شناور تجاری مظنون به حمل سوخت قاچاق را متوقف کردند. وی گفت: مأموران دریابانی در جریان بازرسی از این شناورها، هشت هزار لیتر گازوئیل را که در این […]