رکورد بزرگترین کشتی برقی با باتری سبک در جهان شکست

رکورد بزرگترین کشتی برقی با باتری سبک در جهان شکست

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از پورت نیوز؛ شرکت کشتی‌سازی ایتالیایی «Incat Tasmania» کشتی جدیدی را به طول ۱۳۰ متر برای کشور‌های آمریکایی در حال ساخت دارد که این کشتی آلومینیومی تمام الکترونیکی در سال ۲۰۲۵ میلادی تحویل داده می‌شود و بین اروروگوئه – آرژانتین فعالیت خواهد کرد.  

ظرفیت این کشتی ۲۱۰۰ مسافر و خدمه و ۲۲۵ خودرو خواهد بود که یک فروشگاه  نیز در آن تعبیه می‌شود.

این کشتی در طولانی‌ترین سفر بدون آلایندگی با بالاترین سرعت حرکت کرده و بیشترین میزان شارژ باتری جهانی را برعهده خواهد داشت به گونه‌ای که سیستم‌های شارژ باتری این کشتی ۵۰ درصد بیشتر از سایر کشتی‌ها است.  

همچنین سیستم ذخیره باتری آن نیز با بیش از ۴۰ مگا وات ساعت چهار برابر از باتری‌های فعلی بیشتر است.

باتری‌های این کشتی را یکسری از موتور‌های الکترونیکی تأمین می‌کنند که توسط سیستم رانش هدایت می‌شود.  

این پروژه با آخرین پیشرفت فنّاوری ساخته می‌شود و نیروی انرژی آن علی‌رغم سیستم ذخیره چند برابری سبک وزن‌ترین باتری جهان  را دارد.

«راجر هولم» رئیس تجارت نیروی دریایی وارتسیلا با اشاره به اینکه باتری‌های به کار رفته سبک در این کشتی رکورد تمامی کشتی‌های برقی قبلی را شکست، یاد‌آورشد:  موتور‌های الکترونیکی این کشتی توسط شرکت وارتسیلا ساخته شده و نصب هشت موتور الکترونیکی همراه با سیستم واتر‌جت در این کشتی کارآمد‌ترین و سبک وزن‌ترین موتور در نوع خود به شمار می‌رود که وزن کم و مانور عالی از خصوصیات آن است.

«کریگ کلیفورد» مدیر‌عامل شرکت سازنده Incat نیز گفت: از آن جایی‌که تلاش ما برای دستیابی به کربن صفردرصد است به همین جهت با ساخت کشتی‌های برقی باتری‌دار به آلاینده‌های صفر‌درصد خواهیم رسید که برای پنج سال آینده پروژه‌های بزرگی را در دست اجرا داریم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کشف بزرگترین محموله مواد مخدر در سواحل هندیجان /توقیف ۷۵۹ کیلوگرم مواد مخدر

د شهریور ۶ , ۱۴۰۲
سردار لطفعلی پاکباز در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در عملیات مشترک مأموران دریابانی، اداره کل اطلاعات خوزستان، پلیس مبارزه با مواد مخدر و  فرماندهی منطقه سوم دریایی امام حسین (ع)، ۷۵۹ کیلوگرم مواد مخدر که از طریق افغانستان به آب‌های آزاد و از آنجا به هندیجان حمل شده بود […]