بهره گیری از مواد امحا کننده آلودگی نفتی در آب‌های گناوه

به گزارش مانا، محمد شکیبی نسب روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیرو اعلام آلودگی نفتی در شنبه هفته جاری از همان ساعت اولیه، عملیات مقابله آلودگی با حضور تیم های دریایی این اداره کل و با بهره گیری از تمامی تجهیزات و امکانات مورد نیاز آغاز شد.

وی بیان کرد: میزان آلودگی نفتی در سه مایلی بندر گناوه اکنون بسیار کاهش پیدا کرده اما تا پاک سازی کامل هنوز فاصله داریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: عامل اصلی در تأخیر پاک سازی کامل آب‌های گناوه تداوم نشت نفت از خط انتقال گناوه – خارگ است که این مهم تاکنون به طور کامل انجام نشده است.

شکیبی نسب ادامه داد: با توجه به مشخص شدن موقعیت نشت نفت انتظار می رود در کمترین زمان ممکن نسبت به عملیات تعمیر کامل خط لوله انتقال نفت و اتمام نشت نفت محقق شود چرا که تا وجود نشت نفت امکان پاک سازی کامل فراهم نمی شود.

وی گفت: با توجه به تلاطم و مواجی خلیج فارس بخش عملیات عمومی نفت باید پس از آرام شدن دریا نسبت به اعزام تیم فنی و انسداد محل نشت نفت اقدام کند.

شکیبی نسب تصریح کرد: اداره کل دریانوردی استان بوشهر در جریان آلودگی نفتی به عنوان هماهنگ کننده دستگاه های متولی نقش خود را ایفا کرده و همچنین تیم های تخصصی اداره کل نیز از ساعات نخست در محل وقوع آلودگی نفتی در منطقه حاضر و عملیات پاک سازی را آغاز کردند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دستگاه صرفه‌جویی در انرژی و رتبه‌بندی شدت کربن برای نصب در کشتی ساخته شد

ج شهریور ۱۰ , ۱۴۰۲
به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از hellenicshippingnews؛ این دستگاه با نام BLUE CONNECT یک دستگاه صرفه‌جویی در انرژی است که تأثیر مثبتی بر عملکرد شاخص شدت کربن و تصفیه آب بالاست دارد. بر این اساس کشتی‌هایی که به این دستگاه مجهز می‌شوند با اتصال به منبع تغذیه انرژی […]