فعال شدن سیستم آنلاین پایش در شناور‌های صیادی استان بوشهر

فعال شدن سیستم آنلاین پایش در شناور‌های صیادی استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سید عزیزالله مهدوی با اشاره به نصب و فعال شدن سیستم VMS بر روی کشتی‌های صیادی اظهار داشت: سیستم VMS، سیستم آنلاین و لحظه‌‎ای پایش شناور‌های صیادی است که اطلاعات آن از طریق ماهواره دریافت و موقعیت شناور‌ها را در هر لحظه مشخص می‌کند و همچنین این امکان وجود دارد که در صورت نیاز، شناور نیز با ارسال پیام هشدار، به صورت آنلاین با مرکز ارتباط برقرار کند.

وی اضافه کرد: در این سامانه نقشه سفر شناورها، منطقه صیدگاهی، مسیر‌های سپری شده، نقطه لحظه‌ای حضور شناور و … به صورت ۲۴ ساعته نمایش داده می‌شود.    
رئیس گروه پایش و بهسازی منابع دریایی شیلات استان بوشهر تصریح کرد: به منظور فعالیت کشتی‌های صیادی نیاز است سیستم VMS این کشتی‌ها به طور کامل فعال‌سازی و در سامانه قابل نمایش باشند و از دریاروی هرگونه کشتی صیادی که این سامانه در آن فعال‌سازی نشده است به جد جلوگیری شود.

مهدوی همچنین توضیح داد: آبان سال ۱۳۹۹ در مجلس شورای اسلامی ممنوعیت دو ساله صید ترال تصویب و از آذر ماه همان سال به اجرا در آمده است و از آن تاریخ تا به امروز کشتی‌های صید صنعتی هیچگونه فعالیت صید و صیادی نداشته‌اند.

وی با اشاره به دستورالعمل مدیریت صید ترال (مصوب چهل و یکمین کارگروه ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر کارویژه مرز شورای امنیت کشور) بیان کرد: به منظور کنترل و نظارت بر کشتی‌های صید صنعتی چندین لایه نظارتی از جمله فعال بودن ردیاب VMS کشتی‌های صیادی به صورت ۲۴ ساعته، به کارگیری ناظر مقیم بر روی کشتی‌های صیادی، بازرسی از این شناور‌ها در دریا توسط یگان حفاظت منابع آبزیان به منظور کنترل کامل و دقیق انجام می‌گیرد.

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اخذ مجوز ۲۹ پروژه توریسم دریایی به ارزش هزار میلیارد تومان

د شهریور ۱۳ , ۱۴۰۲
احمد تجری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: تاکنون برای آغاز به کار ۱۳۲ پروژه توریسم دریایی و ساحلی توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی در هفت استان ساحلی کشور از سوی وزارت میراث فرهنگی، موافقت اصولی صادر شده است. مدیر کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت […]