طرح لجستیکی روسیه برای صدور غلات به آمریکای لاتین

طرح لجستیکی روسیه برای صدور غلات به آمریکای لاتین

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از  سایت پورت نیوز؛ روسیه درسال ۲۰۲۳ میلادی  با توجه به افزایش تولید غلات از یک سو و لغو قرارداد صدور غله توسط اوکراین از دریای سیاه  تلاش خود را برای صدور محصولات کشاورزی و سایر اقلام  بیشتر کرده و قصد دارد امسال عقب‌ماندگی از صادرات در سال گذشته را جبران کند به همین جهت علاوه بر صدور غلات به کشور‌های مختلف توانسته است آرد مورد نیاز برخی کشور‌های خریدار را نیز تأمین کند.

در این میان وزارت کشاورزی روسیه اعلام کرده یک طرح لجستیکی برای گسترش صادرات به آمریکای لاتین را بدون اشاره به جزئیات آن به مرحله اجرا درآورده است. البته صدور سایر کالا‌ها نیز به این کشور‌ها در دستور کار قرار دارد.

در ادامه این گزارش آمده است روسیه توانسته است غلات و آرد را با همکاری ترکیه صادر کند که در این میان از قزاقستان که رتبه اول را در صادرات آرد را دارد، جلو زده است.

این گزارش حاکی است اگرچه روسیه توانسته است غلات را به اکثر کشور‌های دنیا صادر کند، اما هنوز موفق به صدور گندم به کشور چین نشده و براساس اطلاعات منتشره چین غلات خود را از اوکراین خریداری می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده است روسیه در حال حاضر به عنوان بزرگترین صادر کنندۀ غلات به شمار می‌رود که با همکاری ترکیه محصولات فرآوری شده غلات را به اکثر نقاط جهان صادر می‌کند.

کشاورزی در روسیه امسال به رکورد جدیدی دست یافته و اگرچه موانع سیاسی برای صادرات غلات و آرد روسیه وجود دارد، اما این کشور تلاش‌های خود را برای صدور این محصولات به کار می‌برد و برای این منظور از مسیر‌های دریایی، راه آهن و جاده استفاده می‌کند.  

«دیمیتری پاتروشف» وزیر کشاورزی روسیه در زمینه صدور غلات و فرآورده‌های آن گفت که به دنبال تولید محصولات فرآوری شده هستیم که در بازار‌های جهانی خریدار زیادی دارد که در مدت ۵ ماه اول سال جاری ۳۰ درصد به صادرات آرد این کشور افزوده شده است.  

درپایان این گزارش آمده است صادرات غلات و فرآورده‌های آن از روسیه با همکاری و کمک  ترکیه انجام می‌شود که این کار با سیاست‌های سازمان‌های تجارت جهانی WTO در تضاد می‌باشد، اما هنوز عکس‌العملی از سوی این سازمان مشاهده نشده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پشتیبانی هوایی انگلیس از کشتی‌های حامل غلات اوکراین در دریای سیاه

د شهریور ۲۰ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا، به دنبال پایان توافق غلات میان روسیه و اوکراین و وضعیت نامشخص آن در زمینه تمدید این توافق، دولت انگلیس اعلام کرد که هواپیماهای نظامی خود را برای حفاظت و پشتیبانی از کشتیهای حامل غلات اوکراین به دریای سیاه اعزام خواهد کرد.  دولت انگلیس طی بیانیه‌ای گفته: […]