ایمنی بدنه قایق‌های صیادی تحت نظارت جدی و مستقیم سازمان بنادر و مؤسسات رده‌بندی/ تردد قایق‌های صیادی فقط تا فاصله ۲ مایلی از ساحل

مهدی فرمهینی فراهانی با اشاره به اهمیت ویژه ایمنی قایق‌های صیادی، اظهار داشت: ایمنی بدنه قایق‌های صیادی بر اساس نقشه‌های ساخت، تحت نظارت جدی و مستقیم سازمان بنادر و دریانوردی و مؤسسات رده‌بندی مورد تایید قرار می‌گیرد تا تردد آن‌ها در دریا متناسب با محدوده دریانوردی که گاها یک تا دو مایل دریایی است به صورت ایمن انجام شود.

 

وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی مسئولیت حفظ جان افراد در دریا را بر عهده دارد و به همین منظور نظارت بر روند ساخت قایق‌های صیادی به منظور حفظ جان و امنیت صیادان را سرلوحه کار خود قرار داده است.

 

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه موضوع تعیین قدرت موتور آن‌ها از سوی سازمان شیلات تعیین می‌شود، عنوان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی نیز بر تردد ایمن قایق‌های صیادی در آب‌های ساحلی کشور، نظارت می‌کند.

 

فراهانی با اشاره به اینکه وجود نیروی رانش برای قایق‌های صیادی جهت تردد ایمن با حداقل سرعت ایمن از جمله موضوعات مربوط به ایمنی قایق‌ها محسوب می‌شود، اظهار داشت: این موضوع برای ایمنی قایق‌های صیادی در امور صید متفاوت از سوی سازمان شیلات ایران تعیین می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: تردد این نوع قایق‌ها در فاصله حداکثر ۲ مایلی ساحل انجام می‌شود تا از تردد در دریای متلاطم جلوگیری شود و در صورت بروز سانحه، نجات قایقران و شناور به سهولت انجام پذیرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کشف شگفت‌انگیز گنج بزرگ فرعون زیر آب/ عکس

پ شهریور ۳۰ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا، کاوشگران موسسه باستان‌شناسی زیر آب اروپا تحت هدایت فرانک گودیو، باستان‌شناس دریایی فرانسوی، در حال اکتشاف در محل معبد خدای آمون در شهر بندری باستانی «تونیس-هرقلیون» در خلیج ابوقیر مصر بودند که آثار باستانی منحصربه فردی را یافتند. این اشیا هنگامی یافت شد که باستان‌شناسان در حال […]