رشد ۳۸ درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور

رشد ۳۸ درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور

به گزارش خبرنگار مانا، علی اصغر شالبافیان در نشست خبری که امروز به مناسبت گرامیداشت روز جهانی گردشگری برگزار شده بود، گفت: با توجه به شعار سال گذشته مبنی بر بازاندیشی در حوزه گردشگری در حیطه سرمایه‌گذاری و تسهیل آن، بیست مصوبه حمایتی در دولت سیزدهم تصویب شد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: به استناد بند الف ماده ۱۰۰ قانون برنامه ششم توسعه استان‌ها مکلف شدند در تخصیص اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی حوزه گردشگری را در اولویت قرار دهند.

به گفته وی، رشد قابل توجهی در افزایش اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی داشتیم و استان‌های اردبیل، ایلام، آذربایجان شرقی، هرمزگان، تهران، خوزستان، فارس، خراسان رضوی، لرستان و آذربایجان شرقی ۱۰ استان برتر در این حیطه بودند.

وی با اشاره به اینکه بیش از دو هزار و ۵۰۰ پروژه گردشگری در حال اجرا است، ادامه داد: تکمیل بسیاری از این پروژه‌ها مستلزم توجه شورا‌های برنامه‌ریزی استان است؛ در قانون بودجه ۱۴۰۲ نیز اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای رشد ۳۵۰  درصدی داشت و این موضوع دست وزارتخانه را برای حمایت از پروژه‌های در حال تکمیل زیرساخت‌های گردشگری باز خواهد گذاشت.

شالبافیان هماهنگی و هم‌افزایی حداکثری دستگاه‌ها و حمایت حداکثری از بخش خصوصی و فعالان گردشگری را به‌عنوان دو کلان سیاست وزارتخانه مطرح کرد و به تفاهمنامه‌های منعقد شده با دستگاه‌های ذی‌ربط در راستای ایفای تعهدات برای تکمیل پروژه‌ها اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت پرداخت تسهیلات وزارتخانه به حوزه گردشگری از دو درصد کل اعتبارات تسهیلاتی کشور به ده درصد افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: رفع پروژ‌های بزرگ مقیاس نیز در دستور کار قرار داشت و پس از دو دهه مشکلات مربوط به آشوراده مرتفع شد.

شالبافیان در ارتباط با روند احیای گردشگری ورودی بیان کرد: در شش ماه نخست سال جاری سه میلیون و ۳۵۴  هزار نفر وارد کشور شدند که در مقایسه با سال گذشته رشد ۳۸ درصدی داشته است.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ادامه داد: پس از دو دهه با پیگیری دولت، دو روزه شدن تعطیلات تصویب شد و در مجلس در حال بررسی است که این موضوع به توزیع سفر‌های کوتاه مدت و اقتصاد محلی کمک خواهد کرد.

معاون گردشگری با اشاره به برنامه‌های متعدد برای روز جهانی و هفته جهانی گردشگری، ادامه داد: بیش از ۱۵۰ برنامه استانی در بیش از ۶۰ شهرستان با مشارکت تمامی ذینفعان و فعالان گردشگری استان‌ها اجرا می‌شود.

شالبافیان در ارتباط با طرح لغو روادید با کشور‌ها بیان کرد: با توجه به دستور رئیس‌جمهوری طرح لغو روادید کاملی را آماده و به دستگاه ذی‌ربط ارائه کرده‌ایم که در حال بررسی است.

معاون گردشگری در ارتباط با لغو روادید گروهی روسیه گفت: لغو روادید تور‌های گروهی ۵ تا ۵۰ نفر از ماه گذشته صورت گرفت و اولین گروه روز چهارشنبه وارد کشور می‌شوند؛ تسهیل ورود گردشگران چینی با قرار گرفتن ایران در فهرست مقاصد مورد تایید چین نیز هموار شده و رشد خوبی داریم.

وی همچنین در ارتباط با آمار گردشگران ورودی بیان کرد: با تفاهمنامه‌ای که صورت گرفته مسافران یک روزه‌ای که برای خرید به کشور می‌آیند جزو آمار به حساب نمی‌آیند بلکه بر‌اساس تعریف سازمان جهانی گردشگری آمار‌ها تفکیک شده‌اند. اما در حوزه گردشگران داخلی خلاء وجود دارد و براساس یکی از مصوبه‌ها دستگاه‌های اجرایی ملزم به ثبت در سامانه جانا شده‌اند.

شالبافیان با اشاره به تمهیدات برای رسیدن به هدف ۱۵ میلیون گردشگر خارجی بیان کرد: در این حیطه نیازمند تحول در ناوگان هوایی کشور و تسهیل ویزا هستیم. در حوزه اقامتی نیز با توجه به تمهیدات در حال انجام شاهد تحول خواهیم بود.

وی همچنین در ارتباط با صدور سیم‌کارت برای گردشگران خارجی و نحوه اجرای این طرح بیان کرد: استفاده از این سیم کارت‌ها توسط گردشگران خارجی در کارگروه رفع مصادیق مجرمانه دادستانی کل کشور تصویب و با آن موافقت شده است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

صدور مجوز واردات سه قلم کالای همراه مسافر برای ساکنان بنادر خرمشهر و آبادان

د مهر ۳ , ۱۴۰۲
به گزارش خبرنگار مانا، علی اکبر حسینی محراب در جلسه ساماندهی سواحل خوزستان افزود: ۴۰۰ هزار شهروند آبادانی و خرمشهری باید از مزیت کالای همراه مسافر بهره‌مند شوند و خلاف این موضوع توسط هیچ دستگاهی پذیرفتنی نیست.وی با اشاره به تسهیل در روند کالای همراه مسافر برای شهروندان آبادان و […]