روسیه بزرگترین تأمین کنندۀ نفت چین

روسیه بزرگترین تأمین کنندۀ نفت چین شد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت پورت نیوز؛ آمار‌های منتشر شده از سوی دولت چین نشان می‌دهد که روسیه در آگوست سال جاری جایگاه خود را به عنوان بزرگترین تأمین کنندۀ نفت در حالی افزایش داد که مسکو به علت کاهش  قیمتِ نفت خام از میزان صادرات خود کاسته است.

در این میان واردات نفت چین از روسیه از طریق خط لوله و محموله دریایی به ۱۰.۵۴ میلیون تُن متریک به ازای روزانه ۲.۴۸ میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین رکورد در تاریخ روابط این دو کشور به شمار می‌رود.

در ادامه این گزارش آمده است صادرات نفت خام روسیه به چین از عربستان نیز پیشی گرفت؛ زیرا محموله‌های عربستان به چین در ماه آگوست به هشت میلیون تُن به ازای ۱.۸۱ میلیون بشکه در روز رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

 تقاضا از سوی پالایشگاه‌های هندوستان و چین باعث شد تا روسیه میزان تخفیف نفتی  خود را کاهش دهد؛ برای مثال پیش از این روسیه برای صدور نفت در ماه مارس ۸.۵۰ دلار و در ماه جولای تا ۶ دلار تخفیف قائل بود، اما در حال حاضر این میزان به ۴ دلار در هر بشکه رسیده است.

ناگفته نماند خریداران چینی از تاجران و واسطه‌ها برای واردات نفت روسیه به این کشور استفاده می‌کنند تا از تحریم‌های غرب جلوگیری به عمل آورند.

در پایان این گزارش آمده است واردات نفت خام چین از آمریکا در ماه آگوست به ۴۰۰ هزار تُن رسید که نسبت به واردات نفت در سال گذشته از آمریکا بیش از دو برابر شده است.

شایان ذکر است که چین در سال ۲۰۲۲ میلادی بیش از ۹.۸۵ میلیون تُن نفت از آمریکا وارد کرده که امسال به دو برابر افزایش خواهد یافت.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

«قفقازِ صلح» نوید بخش توسعه روابط اقتصادی تهران و باکو/ برنامه‌ریزی برای جهش در حجم ترانزیت کریدور شمال-جنوب

ش مهر ۱۵ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آذربایجان دیروز در دیدار و مذاکره با الهام علی‌یف با تأکید بر اهمیت و لزوم تقویت و توسعه همکاری‌های حمل‌ونقلی و ترانزیتی در چارچوبی جامع، هدفمند و آینده‌نگر با توجه به ابتکار ایران […]