بوشهر از بنادر موفق کشور در تخلیه و خارج سازی کالا‌های خطرناک

بوشهر از بنادر موفق کشور در تخلیه و خارج سازی کالا‌های خطرناک

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب در همایش تجلیل از آتش نشانان بندر بوشهر اظهار کرد: برخی از گروه‌های کالا‌های خطرناک مانند مواد منفجره باید به صورت حمل یکسره از بندر خارج شوند که این مهم تاکنون چندین بار در بندر بوشهر انجام شده است.

وی بیان کرد: این موفقیت ارزشمند حاصل تلاش و برنامه ریزی بسیار خوبی است که در اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر انجام شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: کالا‌های خطرناک سنواتی بندر بوشهر مستعد وقوع حوادثی خطرناک و جبران ناپذیر و همراه با خسارت‌های جانی و مالی بودند که با همراهی دستگاه‌های قضایی و امنیتی تمامی کالا‌های خطرناک از بندر خارج سازی شدند.  

شکیبی نسب یادآور شد: بنادر یکی از حلقه‌های مهم، کلیدی و حیاتی زنجیرۀ تامین هستند چرا‌که بالای ۹۰ درصد تجارت دریایی کشور بوسیله ظرفیت حمل‌و‌نقل دریایی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: چنانچه آتش نشانان تلاش و برنامه ریزی مناسب نداشته باشند بنادر ما ناایمن و هیچگاه مورد انتخاب صاحبان کالا و تجار و بازرگانان قرار نخواهد گرفت که این موضوع اهمیت کار نیرو‌های آتش نشان را بیش از پیش نمایان کرده است.

شکیبی نسب ادامه داد: وجود ایمنی و حفظ جان و اموال و همچنین حفاظت از محیط زیست در بخش‌هایی که سانحه رخ می‌دهد همگی نشان از تلاش ستودنی و قابل تقدیر آتش نشان است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: از خودگذشتگی، شجاعت و جسارت از ویژگی‌های برجسته آتش نشانان بنادر استان بوشهر است که وجود چنین نیرو‌هایی برای اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر مایه افتخار و مباهات است.

شکیبی نسب اظهار کرد: برگزاری همایش ایمنی و آتش نشانی فرصتی برای تجلیل از دلیرمردان و آتش نشانان است که در تمام میدان‌های مورد نیاز حضوری فعال، مؤثر و همراه با ریسک صد در‌صد دارند.

وی افزود: در بخش اقدام‌های پیشگیرانه نیز اقدام‌های بسیار خوبی در بنادر استان بوشهر انجام شده که نتیجه آن کاهش قابل توجه آمار سوانح است که باید این موفقیت را حاصل تجربه و دانش آتش نشانان دانست.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر  اضافه کرد: بخش قابل توجهی از نظم، ساختار و چارچوب کنونی موجود در حوزه آتش نشانی حاصل تلاش مدیران سابق است که جا دارد از آنان به نیکی یاد کنیم.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بیم و امید شغلی دریارفتگان

ی مهر ۱۶ , ۱۴۰۲
ماهور مجد&nbspگزارشگر به‌مجرد اینکه از دریانوردی سخن می‌گوییم، در دو کفه ترازوی مصائب و محاسن آن،‌ دو مقوله «حرفه‌ای سخت و دور از خانه و خانواده» در کنار «سفرهای خارجی فراوان و حقوق دلاری» قرار می‌گیرد. شاید این تعبیر نادرست نباشد اما نمایانگر سطح دغدغه و اضطراب دریانوردان و ملوانان […]