بهره‌گیری از شیلات هرمزگان در صنعت توریسم دریایی

بهره‌گیری از شیلات هرمزگان در صنعت توریسم دریایی

محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا وجود بنادر صیادی متعدد در نوار ساحلی استان هرمزگان را یکی از مهمترین ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی دانست که می‌توان از آن‌ها علاوه بر صنعت شیلات در زمینه توریسم دریایی و ساحلی بهره گرفت.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان ادامه داد: همانگونه که در حال حاضر شیلات یکی از اصلی‌ترین محور‌های توسعه استان محسوب می‌شود، توریسم دریایی نیز می‌تواند در کنار شیلات به عنوان یکی از شاخه‌های اقتصاد دریا محور نقش مهمی در شکوفایی هر چه بیشتر اقتصاد منطقه داشته باشد.

وی خاطرنشان شاخت: در همین راستا بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته به زودی شاهد شکل‌گیری فعالیت‌های توریسم دریایی در بنادر صیادی که از قابلیت لازم برخوردار هستند خواهیم بود.

محسنی عنوان کرد: یکی از طرح‌های توسعه‌ای در نظر گرفته شده که مستلزم بهره گیری از برخی بنادر صیادی است به اکوتوریسم در خور‌ها مربوط می‌شود.

این مقام مسئول در استان هرمزگان، ادامه داد: در شروع کار و به عنوان پایلوت بندر صیادی خور‌آذینی می‌تواند این موقعیت را برای شکل گیری توریسم دریایی در یکی از مهمترین خور‌های استان فراهم کند که این امر با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان و شیلات هرمزگان فراهم خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان خاطرنشان ساخت: میان دو دستگاه تعاملات خوبی برقرار شده و امیدواریم در آینده شاهد فعالیت‌های خوب شیلاتی ـ گردشگری در استان باشیم.

وی در ادامه گفته‌های خود با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های شیلاتی استان به‌ویژه صنعت پرورش میگو، صیادی و پرورش ماهی در قفس علاوه بر جاذبه‌های اقتصادی از جاذبه‌های گردشگری خوبی بهره‌مند است، گفت: استان هرمزگان با توجه به ظرفیت‌های شیلاتی خود می‌تواند محور خوبی برای توسعه گردشگری باشد.

محسنی اذعان داشت: صنعت گردشگری به‌ویژه با محوریت تور‌های بازدیدی تخصصی به‌عنوان صنعتی مکمل در فعالیت‌های شیلاتی است و از این مهم می‌توان به‌عنوان یک محور و مکمل برای توسعه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی نام برد؛ با توجه به ظرفیت‌های موجود برگزاری تور‌های گردشگری و تخصصی می‌تواند یکی از سریع‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین ابزار برای سرمایه‌گذاری باشد.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کریدور جدید هند-اروپا فراتر از رویابافی

د مهر ۲۴ , ۱۴۰۲
  به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بیشتر صاحب‌نظران سیاسی جهان، این تحول را جایگزینی برای ابتکار کمربند و جاده چین (BRI) معرفی می‌کنند. یکی از دلایل منطقی این استدلال، حمایت واشنگتن از تلاش‌های اخیر برای ایجاد ائتلاف جهانی علیه چین و محافظت از نظم اقتصادی و مالی جهانی به رهبری […]