۱۱۸ دریانورد از خطر غرق‌شدگی در خلیج‌فارس نجات یافتند

۱۱۸ دریانورد  از خطر غرق‌شدگی در خلیج‌فارس نجات یافتند

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر محمد شکیبی نسب با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی مرکز جستجو و نجات دریایی در نوار ساحلی استان بوشهر اظهار داشت: اکنون در بنادر استان بوشهر هشت ایستگاه رادیویی و شش مرکز جستجو و نجات دریایی به منظور تامین ایمنی تردد‌ها و امدادرسانی به صورت شبانه‌روزی فعال است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: در شش ماهه نخست سال جاری به ۳۰ شناور در خلیج فارس امدادرسانی شد و ۱۱۸ دریانورد از خطر غرق‌شدگی نجات یافتند.

وی ادامه داد: از مجموع ۳۰ شناور یاد شده، ۹ مورد آبگرفتگی، نقص فنی، آتش‌سوزی و توفان، به گل نشستن شناور و آدم به دریا نیز هر کدام یک مورد گزارش شده است.

وی بیان کرد: از مجموع ۳۰ شناور مضطر ۱۷ مورد لنج باری، دو کشتی نفتکش، یک مورد لنج صیادی و ۱۱ مورد شامل سایر شناور‌ها بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: محل این حوادث در سواحل بندر عسلویه با ۱۲ مورد و بنادر بوشهر و دیر هر کدام با پنج مورد به ترتیب شاهد بیشترین شرایط اضطرار دریایی در نیمه نخست امسال بودند.

شکیبی نسب ادامه داد: در شش ماه نخست امسال همچنین با حضور به موقع شناور‌های ناجی به ۳۸ مورد نیاز پزشکی مشتمل بر بیماری و مصدومیت دریانوردان امدادرسانی شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

«آستاراخان» میزبان همایش بین‌المللی حمل‌و‌نقل «شمال – جنوب»

چ مهر ۲۶ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا، روز‌های ۳ و ۴ آبان در منطقه آستاراخان روسیه همایش بین‌المللی با موضوع کریدور حمل‌و‌نقل بین‌المللی شمال – جنوب برگزار می‌شود. در این همایش نمایندگان بیش از ۱۵۰ شرکت خارجی از کشور‌های ترکمنستان، آذربایجان، ایران، قزاقستان، روسیه، بلاروس، ازبکستان، هند، پاکستان، امارات متحده عربی و … گردهم […]