کاسکو پاسیفیک رکورد درآمدی جدیدی را ثبت کرد

سید ابوالفضل جعفری‌نژاد&nbspمترجم

شرکت کشتیرانی کاسکو پاسیفیک COSCO SHIPPING Ports Limited (CSP) در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ به دلایل مختلفی از جمله افزایش تقاضا برای خدمات بندری، بهبود شرایط اقتصادی جهانی و افزایش قیمت کالاهای اساسی توانست رکورد درآمدی جدیدی را ثبت کند.

به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از پورت تکنولوژی، درآمد شرکت کشتیرانی کاسکو پاسیفیک در ۳ ماهه سوم سال جاری میلادی به ۳۶۰ میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۷ درصد افزایش داشته و رکورد جدیدی برای شرکت کشتیرانی کاسکو پاسیفیک محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش، کل ظرفیت حمل‌و‌نقل شرکت کشتیرانی کاسکو پاسیفیک در سه ماهه سوم نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با ۴.۱ درصد افزایش به ۳۵.۶ میلیون TEU کانتینر رسیده است. این در حالی است که ظرفیت حمل‌و‌نقل کل شرکت‌های تابعه کاسکو پاسیفیک ۳.۴ درصد کاهش یافته و به ۸.۲ میلیون TEU رسیده است.

سود سهامداران کاسکو اندکی کاهش یافت

همان‌گونه که گفته شد، درآمد این شرکت نسبت به سال گذشته ۲.۷ درصد افزایش یافته و بالغ بر به ۳۵۸.۹ میلیون دلار شده است. سود قابل انتساب به سهامداران شرکت نسبت به سال گذشته ۴.۰ درصد کاهش یافته و به ۸۳.۳ میلیون دلار رسیده است.

علاوه بر این، کل ظرفیت حمل‌و‌نقل در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۳ نسبت به سال گذشته ۲.۸ درصد افزایش یافته و به ۱۰۰.۱ میلیون TEU کانتینر بالغ شده است.

به این ترتیب، ظرفیت حمل‌و‌نقل کل شرکت‌های تابعه کاسکو پاسیفیک با کاهش ۵.۱ درصد به ۲۲.۹ میلیون TEU  کانتینر رسیده است.

در مجموع، درآمد CSP نسبت به سال گذشته ۰.۶ درصد کاهش یافته و به ۱ میلیارد دلار رسید. سود قابل انتساب به سهامداران شرکت نیز نسبت به سال گذشته ۱۱.۷ درصد ریزش داشته و به ۲۳۳.۶ میلیون دلار رسیده است.

چالش‌هایی از نوع هزینه سوخت و کمبود کانتینر

بر اساس گزارش مذکور، نتایج سه ماهه سوم COSCO SHIPPING Ports به طور کلی مثبت بود. با این حال، با افزایش درآمد و ظرفیت حمل‌و‌نقل سود این شرکت کاهش یافت که به دلیل افزایش هزینه‌ها و کاهش حاشیه سود بود.

بازار حمل‌و‌نقل دریایی همچنان در حال بهبود است، اما با چالش‌هایی از جمله افزایش هزینه‌های سوخت و کمبود کانتینر مواجه است. شرکت کشتیرانی کاسکو پاسیفیک نیز به‌عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ حمل‌ونقل دریایی و اپراتورهای بندری در جهان، موقعیت خوبی برای بهره‌مندی از بهبود بازار دارد. با این حال، این شرکت باید همچنان به مدیریت هزینه‌ها و بهبود حاشیه سود خود توجه کند.

روزهای مثبت همچنان ادامه دارد

انتظار می‌رود که عملکرد شرکت کشتیرانی کاسکو پاسیفیک تا پایان سال ۲۰۲۳ مثبت باشد، زیرا تقاضا برای حمل‌و‌نقل دریایی همچنان در حال بهبود است. رشد درآمد شرکت COSCO SHIPPING Ports را می‌توان ناشی از عوامل مختلفی از جمله افزایش تقاضا برای خدمات بندری، بهبود شرایط اقتصادی جهانی و افزایش قیمت کالاهای اساسی دانست.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌و نقل، لجستیک و صنایع وابسته برگزار می‌شود

ش آبان ۶ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا، این نمایشگاه با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و حمایت وزارت راه و شهرسازی و صندوق نوآوری و شکوفایی اتحادیه‌ها و انجمن‌های مرتبط از تاریخ ۲۷ تا ۲۹ آذرماه سال جاری در محل مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. «غلامرضا رضائیان» دبیراجرایی نمایشگاه امروز (شنبه) در جمع […]