هوای همه شهرهای ساحلی خوزستان ناسالم و آلوده است/مردم برای حفظ سلامتی از منزل خارج نشوند

هوای همه شهرهای ساحلی خوزستان ناسالم و آلوده است/مردم برای حفظ سلامتی از منزل خارج نشوند

به گزارش خبرنگار مانا، بنا بر اعلام مرکز پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفی هوا در شهر‌های ماهشهر ۱۵۶، هندیجان ۱۵۲، شادگان ۱۴۹، خرمشهر، آبادان و اروندکنار ۱۴۳، AQI ثبت شده که نشان دهنده ناسالم بودن هوا برای همه گروه‌های سنی است.

بر‌اساس این شاخص، افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و افراد دیگر باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

فعالیت صنایع نفت، گاز، فولاد، نیشکر، نیروگاه‌های گازی، کوره‌های آجرپزی، آتش زدن بقایای مزارع و سکون هوا از علل افزایش میزان آلایندگی‌ها در شهر‌های ساحلی خوزستان اعلام شده است.

در پی افزایش میزان آلاینده‌های جوی و کاهش دید افقی، احتمال اختلال در نشست و برخاست هواپیما‌های مسافری در فرودگاه‌های آبادان و ماهشهر و همچنین تعطیلی مدارس در شهر‌های ساحلی خوزستان وجود دارد.

همچنین در روز‌های اخیر میزان مراجعات ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان به علت آلودگی و تنگی نفس روندی افزایشی داشته است.

بنابر اعلام هواشناسی خوزستان تا روز چهارشنبه هوای اغلب شهر‌های ساحلی خوزستان آلوده و در شرایط ناسالم خواهد بود، ولی از اواخر چهارشنبه با ورود سامانه بارشی و وزش باد، از تراکم و میزان آلاینده‌های جوی در شهر‌های ساحلی خوزستان کاسته خواهد شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در بندر گروک هرمزگان

د آبان ۲۲ , ۱۴۰۲
محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا از پایان عملیات تکمیل زیرساخت گردشگری در ساحل گروک شهرستان سیریک نیز خبر داد، و گفت: در این عملیات که با مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان صورت گرفته،  پارک ساحلی بندر گروک، محوطه‌سازی و کف سازی شده است. […]