تازه‌ترین اخبار درباره کشتی توقیف‌شده توسط حوثی‌ها

سیدابوالفضل جعفری‌نژاد&nbspمترجم

درحالی که سخنگوی شرکت کشتیرانی ژاپنی Nippon Yusen اجاره کشتی Galaxy Leader را تایید کرد، وزیر خارجه ژاپن نیز گفت: «مستقیماً وارد مذاکره با حوثی‌های یمن شده است.»

به گزارش پایگاه خبری ترابران، روز گذشته (یکشنبه،‌۱۹ نوامبر) حوثی‌های یمن یک کشتی باری را با نام Galaxy Leader در دریای سرخ توقیف کرد که گفته می‌شود مالکیت رژیم صهیونیستی را دارد و از ترکیه به هند در حال حرکت بوده است. این کشتی حامل ۲۵ خدمه از ملیت‌های مختلف از جمله اوکراینی، بلغارستانی، فیلیپینی و مکزیکی است. این کشتی حامل خودرو از ترکیه بود و تحت پرچم باهاما ثبت شده و از بندر ناسائو حرکت کرده بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سخنگوی شرکت Nippon Yusen (شرکت کشتیرانی ژاپنی که این کشتی را اجاره کرده بود) روز دوشنبه با تایید گزارش قبلی Nikkei  گفت که این کشتی با نام Galaxy Leader توسط این شرکت اجاره شده است.

به همین دلیل، دویچه وله در گزارشی اعلام کرد که یوکو کامیکاوا با بیان اینکه ژاپن با رژیم صهیونیستی و حوثی‌های یمن در ارتباط است، گفت: «ما از عربستان، عمان و ایران و سایر کشورهای درگیر درخواست کردیم که فورا و به‌صورت جدی از حوثی‌ها بخواهند تا خدمه این کشتی را هرچه زودتر آزاد کنند.»

به گفته وزیر خارجه ژاپن این کشور به اقدامات لازم در همکاری با سایر کشورها برای آرام کردن اوضاع ادامه می‌دهد.

تاکنون این اقدام منجر به واکنش‌های فراوانی از سوی رسانه‌های مختلف جهان و نیز رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی شده که در ادامه به مهم‌ترین آنها گریزی می‌زنیم.

به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از رویترز، به گفته مقامات رژیم صهیونیستی هیچ فرد اسرائیلی در میان مالکان یا خدمه این کشتی حضور نداشته است.

بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، یحیی سریع، سخنگوی حوثی‌های یمن در بیانیه‌ای اعلام کردد: «ما با خدمه کشتی طبق موازین و اصول اسلامی رفتار می‌کنیم.»

ارتش رژیم صهیونیستی نیز مالکیت اسرائیلی این کشتی را تکذیب کرد و در بیانیه‌ای که در توئیتر منتشر کرد، آمده است:«توقیف شدن یک کشتی باری توسط حوثی‌های یمن در نزدیکی یمن در جنوب دریای سرخ یک حادثه بسیار جدی با پیامدهای جهانی است.»

ادعای آمریکا برای مشورت با سازمان ملل متحد

همچنین سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌ای گفت:«توقیف کشتی Galaxy Leader توسط حوثی‌ها در دریای سرخ نقض آشکار قوانین بین المللی است.»

او افزود: «ما آزادی فوری کشتی و خدمه آن را خواستاریم. ما با شرکای خود در سازمان ملل متحد برای اتخاذ اقدامات بعدی مناسب مشورت خواهیم کرد.»

کشتی توقیف شده متعلق به تاجر رژیم صهیونیستی است

با این حال، بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، با بررسی جزئیات مالکیت در پایگاه‌های داده حمل‌و‌نقل عمومی، می‌توان مالکان کشتی را با شرکت کشتیرانی  Ray Car Carriersمرتبط دانست که توسط «آبراهام رامی اونگار»، که به‌عنوان یکی از مردان ثروتمند رژیم صهیونیستی شناخته می‌شود، تأسیس شده است.

اونگار به آسوشیتد پرس گفت که از این حادثه مطلع است اما نمی‌تواند اظهار نظری کند زیرا منتظر جزئیات است. همچنین یک کشتی متعلق به او در سال ۲۰۲۱ در خلیج عمان دچار انفجار شد. رسانه‌های رژیم صهیونیستی در آن زمان ایران را مقصر دانستند.

حمل‌و‌نقل بین‌المللی یک صنعت پیچیده است که اغلب شامل همکاری بین شرکت‌های مختلف از سراسر جهان است. این شرکت‌ها ممکن است مسئولیت‌های مختلفی را درباره یک کشتی مانند مدیریت، پرچم‌داری و مالکیت بر عهده داشته باشند.

سارا خیرات، خبرنگار الجزیره در گزارشی گفت: «آنچه ما می‌فهمیم این است که شرکت کشتیرانی که این کشتی در آن فعالیت می‌کند تا حدی متعلق به یک تاجر رژیم صهیونیستی است و این نخستین بار نیست که یکی از کشتی‌های او توقیف می‌شود. در سال ۲۰۲۱ نیز، یکی دیگر از کشتی‌های او مورد حمله قرار گرفت.»

علاوه بر آن، درسا جابری، خبرنگار ایرانی الجزیره اظهار کرد:« رژیم صهیونیستی هیچ مدرکی دال بر دخالت ایران در توقیف این کشتی ارائه نکرده است.»

او گفت: «این اتهامی است که دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی بدون ارائه هیچ مدرک مستدلی مطرح کرده است.»

جابری افزود: «ایران در گذشته از این گروه‌های مسلح مختلف در خاورمیانه که علیه رژیم صهیونیستی هستند، فاصله گرفته است.»

گفتنی است، حوثی‌ها در بیانیه خود از کشورها خواستند تا شهروندان خود را از چنین کشتی‌هایی خارج کنند و از استفاده از آنها برای حمل‌و‌نقل کالا جلوگیری کنند. آنها همچنین از کشورها خواستند تا به این کشتی‌ها اطلاع دهند که از بنادر آنها دور بمانند.

Ray Car Carriers   چه شرکتی است؟

Ray Car Carriers  دارای ناوگانی متشکل از بیش از ۱۰۰ کشتی است که ظرفیت حمل بیش از ۱ میلیون خودرو را دارند. این شرکت خدمات حمل‌و‌نقل خودرو را به سراسر جهان ارائه می‌دهد و مشتریان آن شامل شرکت‌های خودروسازی، واردکنندگان خودرو و خرده‌فروشان خودرو هستند.

Ray Car Carriers  در سال ۲۰۱۸ توسط شرکت صهیونیستی ZIM Integrated Shipping Services خریداری شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه احداث مرکز توریسم دریایی" آراد مارینا" در نوشهر

د آبان ۲۹ , ۱۴۰۲
حسین ایزدی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: پروژه احداث مرکز گردشگری ساحلی و دریایی ” آراد مارینا” یکی از مهمترین و بزرگترین پروژه‌های توریسم دریایی کشور محسوب می‌شود. مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران از پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه در حال ساخت مرکز […]