افزایش شاخص کشتی‌های فله خشک برای دومین هفته در بورس بالتیک

افزایش شاخص کشتی‌های فله خشک برای دومین هفته در بورس بالتیک

به گزارش گروه بین الملل مانا به نقل از hellenicshippingnews؛ شاخص حمل‌و‌نقل دریایی فله خشک در بورس بالتیک روز جمعه ۱۷ نوامبر روند افزایشی را تجربه کرده و در  و در پایان هفته شاخص کشتی‌های کیپ سایز ۶.۸ درصد رشد کرده و به ۲۷۶۳ واحد رسید.

میانگین درآمد این کشتی‌ها (ویژه حمل محموله‌های ۱۵۰ هزار تُنی) با ۸۱۷ دلار افزایش به ۲۲۹۱۳ دلار رسید که این نرخ به حجم معاملات انجام شده در چین مرتبط بود.  

شاخص کشتی‌های پاناماکس نیز با ۲۲.۵ درصد رشد به ۱۸۷۴ واحد رسید.

میانگین درآمد روزانه کشتی‌های پاناماکس با ظرفیت ۶۰ هزار تا ۷۰ هزار غلات با ۶۷۲ دلار تا  ۱۶۸۶۸ دلار بالا رفت.

در میان کشتی‌های کوچکتر شاخص کشتی‌های سوپرا‌مکس با ۷.۱ درصد افزایش به ۱۲۰۵ واحد رسید.  

در پایان این گزارش آمده است علت افزایش شاخص بورس بالتیک در هفته قبل به کریدور جدید کشتیرانی دریای سیاه اوکراین باز می‌گردد. در این ارتباط روز جمعه ۱۷ نوامبر یک مقام ارشد دولتی اوکراین گزارش داد ۱۵۱ کشتی از کریدور جدید کشتیرانی دریای سیاه از زمان راه‌اندازی آن در ماه آگوست عبور کرده‌اند که این موضوع باعث افزایش شاخص کشتی‌های حمل فله شده است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

درس‌های امارات برای کشور‌های جهان

ش آذر ۴ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا،‌ شهر دبی قرار است طی چند روز آینده میزبان ده‌ها هزار نفر از دیپلمات‌ها،‌ فعالان و افراد فعال در زمینه تجارت باشد و این میزبانی به واسطه اجلاس آب‌وهوایی سازمان ملل متحد است که به شکل سالانه برگزار می‌شود. به نوشته اکونومیست، توانایی امارات متحده عربی برای هدایت […]