ظرفیت تخلیه و بارگیری کشتی‌های کانتینری در بندر امام خمینی افزایش یافت

ظرفیت تخلیه و بارگیری کشتی‌های کانتینری در بندر امام خمینی افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مانا، صدرالله بهرامی در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های جمعی و مجازی افزود: تعمیرات اساسی اسکله‌های ۱۱، ۱۲ و بخش اول اسکله ۱۳ به طول ۶۰ متر  از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی با اعتباری بالغ بر یکهزار میلیارد ریال در آبان ماه سال جاری به اتمام رسید  و برای بهره‌گیری عملیاتی تحویل بهره‌برداران شد.

وی با اشاره به تقویت سازه‌ها، نصب ضربه‌گیر‌های متناسب، اجرای ریل ویژه جرثقیل‌های دروازه‌ای در حین انجام عملیات تعمیرات اساسی اسکله‌های ۱۱، ۱۲ و بخش اول اسکله ۱۳ افزود: با افزایش ظرفیت اسکله‌های مذکور علاوه بر امکان پذیرش کشتی‌های پهن پیکر در ابعاد بزرگ، استقرار جرثقیل‌های دروازه‌ای (گنتری کرین) برای ارائه خدمات تخلیه و بارگیری کانتینری امکان پذیر خواهد شد.

بهرامی در ادامه افزود: بازسازی و نوسازی سازه‌های بندری با هدف افزایش ظرفیت توان خدمات بندری و ارتقاء ترافیک کالا و کشتی از اهم اهداف اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در حوزه مهندسی و عمران برای رونق تجارت دریایی و ارتقاء رضایت‌مندی بازرگانان و صاحبان کالا است.

بندر امام خمینی پرترافیک‌ترین بندر عملیاتی و راهبردی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

این بندر ظرفیت تخلیه و بارگیری ۶۰ میلیون تُن کالا‌های نفتی و غیرنفتی و یک میلیون کانتینر در سال را دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خلیج فارس در نوار ساحلی بوشهر تا آخر هفته متلاطم و مواج است

د آذر ۶ , ۱۴۰۲
فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگویی با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه از فردا سه‌شنبه سرعت وزش باد روی دریا و سواحل استان افزایش می‌یابد اظهار داشت: تا روز پنجشنبه ۹ آذر خلیج فارس در نوار ساحلی استان بوشهر متلاطم و مواج پیش‌بینی می‌شود. وی جهت وزش باد در استان […]