آغاز به کار شرکت دریایی مشترک ایران و ونزوئلا

چهارشنبه, ۲۲ آذر ۱۴۰۲

با امضای اساسنامه شرکت مشترک دریایی ایران و ونزوئلا میان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و وزارت قدرت مردمی حمل‌ونقل ونزوئلا، گام جدیدی در زمینه توسعه همکاری‌های تجاری، اقتصادی و دریایی میان دو کشور برداشته شد.

به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، به‌منظور توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی با کشورهای آفریقایی و به‌ویژه ونزوئلا و امضای یادداشت تفاهم همکاری دریایی و کشتیرانی میان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و وزارت قدرت مردمی حمل‌ونقل ونزوئلا همزمان با سفر خردادماه رئیس دولت به کاراکاس، اساسنامه شرکت مشترک حمل‌ونقل دریایی ایران و ونزوئلا مورد توافق طرفین قرار گرفت.

امضای اساسنامه، پس از برگزاری جلسات متعدد نماینده گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا و حوزه کشورهای آمریکای لاتین با وزیر قدرت مردمی حمل‌ونقل ونزوئلا و شرکت کشتیرانی ونزوئلا، به سرانجام رسیده و مقرر شد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ میلادی، شرکت مذکور عملیاتی و شروع به کار کند.

گفتنی است؛ توافق مذکور در نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع دریایی که از تاریخ ۸ دسامبر تا ۱۰ دسامبر در شهر کاراکاس پایتخت ونزوئلا برگزار گردید، در حضور وزیر حمل‌ونقل ونزوئلا و سفیر جمهوری اسلامی ایران و سایر شرکت کنندگان از شرکت‌ها و کشورهای مختلف به امضا طرفین رسید و گامی بلند در جهت توسعه همکاری‌های دریایی و حفظ و استمرار خط منظم کشتیرانی بین بنادر ایران و ونزوئلا به شمار می‌رود.


منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

«ته‌لنجی» هم ته کشید! - ترابران

چ آذر ۲۲ , ۱۴۰۲
«ته‌لنجی» هم برای لنج‌داران سنتی ته کشید و با وضع محدودیت‌های لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی که واردات کالای همراه ملوان را از ۲۵۰ تن به ۶۰ تن کاهش داد، مردم بومی از مسئولان گلایه دارند که چرا به بهانه مبارزه با قاچاق کالا آنها را به واردات […]
«ته‌لنجی» هم ته کشید! - ترابران