امضای ۶۵ هزار میلیارد تومان قرارداد از ابتدای دولت سیزدهم در حوزه بنادر

به گزارش بازار، علی‌اکبر صفایی معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی امشب در همایش توسعه دریامحور که در تهران در حال برگزاری است، اظهار کرد: کل اقتصاد دنیا در ۲۰۲۳ متوسط رشد ۳ درصدی داشته است، تجارت دریابرد در دنیا در سال ۲۰۲۳ به میزان ۴.۳ درصد رشد داشته است.

وی افزود: بازار جهانی کشتی‌های گازی، تانکر و فله بد نیست اما در بازار کشتیرانی‌های کانتینری افت داشته‌ایم. امسال بنادر دنیا رشد عملیات تخلیه و بارگیری داشته‌اند و در کشور ما نیز رشد تجارت دریابرد نسبت به ۸ ماهه سال قبل در محموله‌های غیرنفتی ۸.۵ درصد بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در طول این ۲ سال ۶۵ هزار میلیارد تومان قرارداد در بنادر کشور امضا شده که برخی افتتاح شده و برخی در حال اجرا است. همچنین سازمان بنادر و دریانوردی ۵۷ هزار میلیارد تومان در حوزه زیرساخت حمل و نقل دریایی پروژه تعریف کرده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره عملکرد توسعه ناوگان دریایی گفت: به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار توسعه ناوگان در دریای خزر انجام شده و اقداماتی نیز در دریای جنوب برای توسعه ناوگان انجام می‌شود که اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رشد ۸ درصدی عملیات بندری طی دو ساله دولت سیزدهم

س آذر ۲۸ , ۱۴۰۲
به گزارش خبرنگار مانا؛ جلیل اسلامی در مراسم گرامیداشت هفته ملی حمل و نقل با بیان اینکه طی دوسال تصدی دولت سیزدهم رکورد تخلیه و بارگیری در بنادر کشور ۸ درصد رشد داشته است، خاطر نشان کرد: طی مدت یاد شده ۵۰۰ میلیون تن کالا جابه‌جا شده است. وی ظرفیت […]