تاخیر در تحویل کالاها بر اثر حمله حوثی‌ها به کشتی‌ها

پنجشنبه, ۳۰ آذر ۱۴۰۲

شرکت ایکیا، تولیدکننده انبوه اثاثیه، نسبت به تاخیر در تولید و تحویل برخی محصولات در نتیجه حمله حوثی‌ها به کشتی‌های عازم کانال سوئز هشدار داده است.

به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از بی‌بی‌سی فارسی، زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس در ماه اکتبر، حوثی‌های یمن پس از چند بار موشک‌پرانی ناموفق به داخل اسرائیل، کشتی‌های تجاری عبوری از دریای سرخ را هدف قرار داده‌اند.

ماجرا این است که حوثی‌ها با پهپاد و موشک برای حمله به کشتی‌های حامل کالا و نفت هنگام عبور از تنگه باب المندبه سوی کانال سوئز حمل می‌کنند. این حملات برخی از شرکت‌ها را مجبور به تغییر مسیر و استفاده از راهی طولانی‌تر و پرهزینه‌تر جهت اجتناب از کانال سوئز کرده است.

شرکت سوئدی ایکیا گفته است به دنبال گزینه‌های دیگری برای اطمینان از عرضه کافی و به موقع محصولاتش به مشتریان است.

سخنگوی شرکت ایکیا گفت: «شرایط در کانال سوئز منجر به تاخیر خواهد شد و ممکن است محدودیت‌هایی را در دسترسی به برخی از محصولات ایکیا ایجاد کند.»

همچنین شرکت مشاوره پروژه ۴۴ که در زمینه زنجیره تامین کالا فعال است، گفته است که اجتناب از کانال سوئز باعث تاخیر ۷ تا ۱۰ روزه در حمل‌و‌نقل می‌شود و ممکن است تا ماه فوریه، برخی از کالاها در اروپا با کمبود مواجه شود.

این بحران همچنین ممکن است به خاطر افزایش هزینه حمل‌و‌نقل منجر به افزایش بهای فرآورده‌های نفتی در اروپا شود.


منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

صنعتی بکر در سراشیبی - ترابران

پ آذر ۳۰ , ۱۴۰۲
آنچه از نظر خوانندگان ترابران خواهد گذشت، فهرستی است از موانع و راهکارهای توسعه صنعت بانکرینگ؛ صنعتی که علی‌رغم همه مزیت‌ها، فرصت‌ها و پتانسیل‌ها و همچنین با وجود همه الزامات قانونی به‌منظور حمایت و توسعه آن، به‌دلیل نبود حمایت دولت‌ها در ۸ سال اخیر نه‌تنها توسعه‌نیافته، بلکه براساس شواهد عینی […]