تحریم کشتی‌های روسیه برای فرانسه دردسر ساز شد

به گزارش مرین‌پرس، شبکه فرانس ۲ اعلام کرد که کشتی های تجاری روسیه حامل خودرو، مواد شیمیایی و اجناس دیگر که در بنادر فرانسه محبوس شدند به دردسر بزرگی برای مقامات محلی تبدیل شده اند.

این شبکه خبری در گزارش خود افزود که این اتفاق اسکله های کشتی را به هم ریخته و فرانسه هزاران یورو برای جابه‌جایی آنها متحمل هزینه شده است.

این کانال تلویزیونی به طور مثال کشتی ولادیمیر لاتیشف، یک کشتی باری عمومی با پرچم روسیه را نشان می دهد که در سن مالو، شمال غربی فرانسه به دام افتاده است. این کشتی ۱۴۱ متری به قدری بزرگ است که به سختی در اسکله بندر منطقه بریتانی قرار می گیرد و کارگران را مجبور می کند که دائماً آن را جابه‌جا کنند تا جا برای کشتی های دیگر باز شود. طبق گزارش‌ها، تا به امروز نزدیک به ۵۰ هزار یورو برای جابه‌جایی کشتی‌های روسی هزینه شده است.

استفان پرین نائب رییس شورای منطقه ای بریتانی، به فرانس ۲ گفت که هر چه کشتی بیشتری در بندر محبوس شود، زمان بیشتری برای جابه‌جایی به عقب و جلو نیاز خواهد داشت و همین کار هر مرتبه هزینه زیادی دارد.

مالکان کشتی های روسی پرونده های قضایی متعددی را علیه مقامات فرانسوی به دلیل توقیف کشتی خود به راه انداخته‌اند.

تعداد بیشتری از کشتی‌های روسی در سایر بنادر، از جمله مارسی و بولون-سور-مر با محبوس شدن در این بنادر فضا را اشغال کرده و به دردسر برای مقامات محلی تبدیل شده است.

دولت‌های اروپایی در اواخر فوریه شروع به توقیف کشتی‌های متعلق به روسیه یا با پرچم روسیه که متعلق به سرمایه‌داران بزرگ است، کردند.

اوایل ماه جاری، اتحادیه اروپا پنجمین بسته تحریمی روسیه را به همراه فهرست ممنوعیت‌های این کشور شامل ممنوعیت ورود کشتی‌های با پرچم روسیه به بنادر اتحادیه اروپا صادر کرد. تولیدکنندگان اروپایی وابسته به فروش ماشین‌آلات، وسایل نقلیه و سایر کالاهای با ارزش به روسیه نگرانی‌های جدی خود را نسبت به کاهش همکاری‌های اقتصادی ابراز کرده‌اند.

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بحران سوخت کشتی در شمال‌غرب اروپا به علت تحریم‌های روسیه

ی اردیبهشت ۴ , ۱۴۰۱
به گزارش مرین‌پرس به نقل از فارس، بلومبرگ نوشت شمال غرب اروپا، به علت درگیری در اوکراین و تغییر جریان تجارت، با کمبود سوخت کشتی مواجه است به طوری‌که کشتی‌ها به میزان زیادی برای تامین منابع، به جای دریای بالتیک به مرکز هلند-بلژیک می روند. به گفتۀ اسوند مولهولت، مدیرعامل شرکت […]