ترانزیت کالا بین هند و کشورهای شمالی ایران افزایش می یابد

به گزارش مرین‌پرس، جلیل اسلامی؛ معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در نشست با رئیس بزرگترین بندر کانتینری هند با اشاره به همکاری‌های بین ایران و هند در بندر چابهار، راهکارهای توسعه همکاری‌های بندری و حمل و نقل دریایی بین بنادر دو کشور را تشریح کرد و اظهار داشت: توسعه بنادر شمالی و جنوبی ایران، نقش بنادر ایران برای ارائه خدمات یکپارچه لجستیکی به کالاهای ترانزیتی هند و افغانستان، ترانزیت کالا بین هند و کشورهای همسایه شمالی ایران و نقش بنادر ایران در کریدور ترانزیتی شمال-جنوب از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند توسعه همکاری های بندری و حمل و نقل دریایی بین بنادر ایران و هند را به دنبال داشته باشد.

همچنین سانجای ستی؛ رئیس بندر جواهر لعل نهرو ضمن ارائه توضیحاتی درباره زیرساخت های بندری، فازهای توسعه بندر، رشد عملیاتی سالیانه و شرکای این بندر، بیان کرد: بندر جواهر لعل نهرو در ۲۶ مه ۱۹۸۹ راه اندازی و با جذب سرمایه گذاری شرکت های اپراتوری و سرمایه گذارهای برند بین المللی و تولید کنندگان مطرح دنیا با یک رشد سریع از یک پایانه بار فله به بندر کانتینری تبدیل و اکنون با جابه‌جایی ۵۰ درصد ترافیک کانتینری رتبه اول را در بین بنادر هند به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: بندر جواهر لعل نهرو برای جذب سرمایه بین‌المللی و غول‌های جهانی تولید، در حال توسعه و ساخت یک منطقه ویژه اقتصادی به مساحت ۲۷۷ هکتار و چهار بندر خشک جلنا، واردها، سنگلی و ناشیک در سرزمین های داخلی هند است.

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کمیسیون حمل و نقل اتاق ایران مرجع تعیین و اعلام نرخ دموراژ شد

س مرداد ۱۱ , ۱۴۰۱
به گزارش مرین‌پرس به نقل از اتاق ایران، اولین نشست کارگروه دموراژ کشتی‌های فله‌بر با هدف تصمیم‌گیری درباره تعیین مرجع تأییدکننده وقوع دموراژ، تعیین میزان دموراژ، مکانیزم تخصیص ارز برای تأمین هزینه دموراژ، نرخ محاسبه دموراژ به صورت ارزی، پیش‌بینی سرفصل هزینه دموراژ در سامانه جامع تجارت، تعیین اسناد و […]