می‌توانیم پیچیده‌ترین سکوهای نفتی را در کشور بسازیم

وزیر نفت با اشاره به پیشرفت‌های قابل توجه صنعت نفت گفت: . امروز پیچیده‌ترین سکوهای نفتی را در کشور می‌توانیم بسازیم.

بیژن زنگنه وزیر نفت
زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، وزیر نفت با اشاره به میدان پارس جنوبی به عنوان بزرگترین میدان گازی مشترک جهان و ایران بیان کرد: ظرفیت تولید روزانه این میدان در سال 92 حدود 280 میلیون متر مکعب بود که اکنون با افزایش حدود 2.5 برابری به نزدیک 700 میلیون متر مکعب در روز رسیده است.

بیژن زنگنه تصریح کرد: در این مدت 26 سکوی بهره‌برداری، 228 حلقه چاه، 2160 کیلومتر خط لوله دریایی و 30 ردیف پالایشی ایجاد شده که این شاخص‌ها در مقایسه با دوره‌های پیش افزایش قابل توجهی داشته است.

وزیر نفت ادامه داد: تعداد زیادی سکو چاه و لوله گذاری در دریا انجام شده و تعداد فازها از ۱۱ به ۳۲ فاز تعداد سکوها از ۱۰۸ عدد به ۲۲۸ و میزان لوله‌گذاری در دریا از ۲۱۶ کیلومتر به یک هزار و ۴۰ کیلومتر رسیده است.

وی عنوان کرد: همه این اقدام‌ها مدیون تلاش همکاران ما در پارس جنوبی به همراه پیمانکاران و در مجموع حدود 20 هزار کارگری است که در آن منطقه مشغول به کار بوده‌اند.

وزیر نفت با اشاره به پیشرفت‌های قابل توجه صنعت نفت گفت: برگشت به عقبی در کار نیست. صنعت نفت چه در بخش مدیریت، چه خدمات و ساخت تجهیزات، با 20 سال پیش قابل مقایسه نیست.

زنگنه خاطرنشان کرد: آن زمان یک متر لوله‌گذاری دریایی نمی‌توانستیم انجام دهیم و هم‌اکنون می‌توانیم در یک روز یک کیلومتر در دریا لوله‌گذاری کنیم.

وزیر نفت تاکید کرد: در سال ۷۶ ما نمی‌توانستیم چهارپایه سکوهای نفتی را بسازیم اما امروز می‌توانیم پیچیده‌ترین سکوهای نفتی را در کشور بسازیم.

وی در پایان گفت: وقتی توتال مناقصه‌های فاز 11 را برگزار کرد، همه برندگان شرکت‌های ایرانی بودند که به‌دلیل خباثت ترامپ، آن قراردادها با شرکت‌های ایرانی نافذ نشد.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سرمایه‌گذاری ۳۷ هزار میلیارد ریالی برای رونق شیلات گلستان

پ مرداد 30 , 1399
مدیرکل شیلات گلستان گفت که در هفت سال اخیر بیش از ۳۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌های آبزی‌پروری و شیلات از جمله ایجاد زیرساخت‌های مزارع ۱۰ هزار هکتاری میگو در گلستان انجام شد.
مزرعه پرورش میگو در جزیره قشم

شاید برای شما جالب باشد