پروژه تقویت سازه پهلوگیری سکوی PLQ میدان بلال انجام شد

با تلاش متخصصان واحدهای عملیاتی و تعمیرات زیر آب منطقه لاوان، پروژه تقویت سازه پهلوگیری سکوی PLQ میدان بلال با موفقیت به پایان رسید.

پروژه تقویت سازه پهلوگیری سکوی PLQ میدان بلال
زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، عملیات تقویت سازه پهلوگیری سکوی PLQ میدان بلال به دلیل ایجاد ترک و شکستگی پایه های مربوط و همچنین احتمال سقوط آن به عمق ۶۵ متری دریا و بر روی خط لوله ۱۴ اینچی انتقال نفت میدان، به واحد تعمیرات زیر آب منطقه لاوان محول شد.

با بررسی و انجام اندازه گیری های لازم از سوی کارشناسان تعمیرات زیر آب، طرح تقویت و مهار تنش های وارد شده به این قسمت از سازه، با استفاده از Support Clamps  در قالب گزارش مصور و محاسبات و نقشه های مربوطه تنظیم و با هدف بررسی و تایید به مسئولین منطقه ارائه شد.

ساخت کلمپ های مورد نظر با توجه به زوایای موجود بر روی پایه های سکو و اندازه گیری های دقیق صورت گرفته در زیر آب و همچنین ضرورت استفاده از مصالح متناسب با وزن ۵۵ تنی پهلوگیری، با دقت و مهارت زیادی از سوی متخصصان واحد نوسازی و تعمیرات، به ویژه کارشناسان واحد جوشکاری و لوله کشی صنعتی به انجام رسید و کلمپ ها و بازو های مورد نیاز پس از ماسه سایی و رنگ آمیزی توسط واحد تعمیرات مخازن در اختیار تعمیرات زیر آب قرار داده شد.

برنامه ریزی جهت اجرای این پروژه با چالش های گوناگونی مواجه بود که از آن جمله می توان به وزن بسیار زیاد کلمپ ها و بازوهای ساخته شده اشاره کرد.

عملیات بارگیری و انتقال و نصب کلمپ ها که بیش از ۴ تن وزن داشت در تاریخ ۳ شهریور ماه آغاز شد و با تلاش غواصان تعمیرات زیر آب منطقه لاوان، مجموعه اتصالات مورد نیاز پروژه با موفقیت در نقاط تعیین شده مطابق با طرح و نقشه ارائه شده نصب شد.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هزینه‌های شرکت نفت فلات قاره سالانه 300 میلیون یورو کاهش یافته است

چ شهریور 13 , 1398
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: هزینه‌های این شرکت در زمینه‌های حفاری، شناور، خدمات فنی و ... در 2 سال گذشته سالیانه 300 میلیون یورو کاهش یافته که رقم بسیار بزرگی بوده و کتمان این موفقیت بی‌انصافی است.
حمید بورد مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره

شاید برای شما جالب باشد