رد پای کرونا در سکوی حفاری نفت شمال

۲ نفر از کارکنان سکوی حفاری امیرکبیر با احتمال ابتلا به کرونا به بیمارستان منتقل شدند.

سکوی حفاری دریایی سحر 1 در دریای کاسپین - شرکت حفاری نفت شمال

به گزارش مارین‌پرس، در پی اعلام سکوی نفتی امیرکبیر با مرکز جستجو و نجات دریایی بندر امیرآباد مبنی بر احتمال ابتلای تعدادی از کارکنان این سکو به ویروس کرونا، تیم پزشکی به همراه تجهیزات مورد نیاز به منطقه اعزام شدند.

گروه امدادی پس از حضور در محل استقرار سکوی حفاری امیرکبیر از همه کارکنان این سکو آزمایش های لازم را تهیه و بیماران مشکوک به کرونا را غربال و  به اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد منتقل کرد.

سکوی دریایی نیمه شناور امیرکبیر و شناور کاسپین نفت خزر

در این عملیات که ۲ ساعت به طول انجامید ۲ نفر با احتمال ابتلا به کرونا ابتدا به بندرامیرآباد و سپس برای انجام معاینات تکمیلی به بیمارستان منتقل شدند.

 اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد از آغاز اپیدمی ویروس کرونا ، همه اقدامات لازم در زمینه ضدعفونی کردن تاسیسات بندری و دریایی، غربالگری کارکنان و توزیع دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی کننده را انجام و  گروه های امداد و  نجات دریایی نیز ۲۴ ساعته اقدامات لازم را جهت کنترل و جلوگیری شیوع این بیماری در دستور کار  قرار دادند.

شناور کاسپین 1 در کنار سکوی نفتی نیمه مغروق امیرکبیر(البرز) در دریای کاسپین

سکوی حفاری نیمه شناور امیر کبیر نخستین سکوی نیمه شناور ایرانی است که برای عملیات اکتشاف و بهره‌برداری در آب‌های عمیق دریای کاسپین ساخته شده است و در حال حاضر در فاصله چند کیلومتری از نوار ساحلی در آب‌های دریای کاسپین حضور دارد.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

موافقت آمریکا با فروش سامانه استراتژیک دریایی به مصر

ی مهر 13 , 1399
وزارت خارجه آمریکا با درخواست مصر برای انعقاد قرارداد فروش سامانه هشدار دریایی و تجهیزات آن به ارزش ۴۱۷ میلیون دلار موافقت کرد.
کدنویسی دیجیتال و هوشمند شناور و ناوهای نظامی

شاید برای شما جالب باشد