1400 زمان صادرات اولین محموله نفت ایران از سواحل مکران

وزیر نفت از تکمیل پایانه صادرات نفت جاسک تا پایان سال ۹۹ خبر داد و گفت: اولین محموله نفت صادراتی ایران برای صادرات از مکران از این پایانه نفتی در پایان سال ۹۹ صادر می‌شود.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، بیژن زنگنه در آیین افتتاح رسمی فاز‌های ۱۳، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر در پارس جنوبی به ظرفیت تولید ۶۶۰ میلیون متر مکعب گاز غنی از مخزن پارس جنوبی در هر روز رسیده‌ایم که این ظرفیت با تکمیل ۳ فاز دریایی در سال آینده و همچنین تکمیل فاز ۱۴ در سال ۹۹ به حدود ۷۵۰ میلیون متر مکعب در روز می‌رسد که در این صورت بجز فاز ۱۱، تمامی فاز‌های پارس جنوبی تکمیل خواهند شد.

وی افزود: امسال به طور متوسط تولید گاز کشور به صورت میانگین در روز به ۸۴۱ میلیون متر مکعب رسیده بود که این رقم در سال آینده باز هم افزایش پیدا می‌کند که البته این ارقام به صورت متوسط در طول سال است، اما به زودی تولید روزانه گاز کشور به یک هزار میلیون متر مکعب می‌رسد.

وزیر نفت با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها به ۴۳ درصد می‌رسید گفت: اکنون مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها به زیر ۱۰ درصد رسیده، اما اگر روند گذشته در میزان مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها ادامه پیدا می‌کرد، امسال در شهر‌های بزرگ نمی‌توانستیم از نظر میزان آلودگی هوا نفس بکشیم.

زنگنه درخصوص میزان گازرسانی گفت: گازرسانی کل کشور به ۹۳ درصد رسیده و در اواسط سال ۹۸، از میزان تعهد خودمان که رسیدن گازرسانی به ۹۵ درصد جمعیت کشور بود فراتر خواهیم رفت.

وی تصریح کرد: پایانه صادرات نفت جاسک تا قبل از پایان سال ۹۹ تکمیل و برای اولین بار، نفت ایران از مکران صادر می‌شود.

وزیر نفت با تاکید بر ادامه توسعه پروژه‌های میادین مشترک اذعان داشت: ما موفق شدیم طی سال‌های گذشته، میزان تولید نفت از میادین غرب کارون را به ۵ برابر رسانده و اکنون روزانه از این میادین مشترک ۳۵۵ هزار بشکه تولید نفت داریم.

انتشار
منتشر شده توسط:
شکیلا لشکری

آخرین اخبار:

شماره 8/ساختمان ماهی سفید چالوس؛ نماد ساحلی صیادان شمال

احداث ساختمان ماهی سفید در شهر ساحلی چالوس، علاوه بر هویت‌سازی و نماد قدردانی از زحمات صیادان شمال کشور در تامین امنیت غذایی می‌تواند پیامدهای اقتصادی زیادی را در پی داشته باشد

4 ماه قبل

شماره 7/ برج نارنج بابلسر؛ نماد گردشگری سلامت شمال ایران

احداث برج نارنج در شهر ساحلی بابلسر علاوه بر ایجاد هویت شهری و نماد گردشگری سلامت شمال کشور، پیامدهای مثبت اقتصادی زیادی در پی خواهد داشت.

4 ماه قبل

شماره 6/ نماد ساحلی دلفین؛ ارمغان زیبایی و نشاط بندرعباس

امروزه طراحی و ساخت نمادهای شهری نه تنها سبب ایجاد هویت شده و معماری شهر پیرامون آن نماد شکل گرفته بلکه زنجیره اقتصادی بسیار بزرگی از مجموعه‌های اداری و تجاری، رستوران‌ها و دیگر مراکز تفریحی را نیز شامل می‌شود. با توجه به اهمیت این موضوع که پیامد آن توسعه‌یافتگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است؛ علی مهدیان، ناصر علیقلی زاده فیروزجایی، عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران و محمد مونسان، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود، با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به نمادسازی شهرهای ساحلی و بندر کرده‌اند که این نوید داده می‌شود که این سلسله مطالب به صورت پیوسته در پایگاه خبری مرین‌پرس منتشر خواهد شد. یادداشت اول به برج مشعل جهت ساخت در پایتخت انرژی ایران، بندر بوشهر، یادداشت دوم به ساختمان لاک‌پشت جهت احداث در جزیره قشم، یادداشت سوم به  استفاده از کشتی‌ غول‌پیکر از رده خارج به عنوان نماد شهری جزایر هرمز و ابوموسی، یادداشت چهارم به ساختمان مرجان به…

4 ماه قبل