پیش بینی سهم صنایع دریایی کشور برای افق 1404 نیم درصد بازار جهان است

عبدالمجید رضوانی، مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی کشور در دومین کنفرانس ملی، صنعت، تجارت و علوم دریایی که به همت دانشگاه علوم و فون دریایی خرمشهر برگزار شد گفت: پیش بینی سهم صنایع دریایی کشور برای افق 1404 نیم درصد بازار جهان بوده که تاکنون به نصف این میزان هم نرسیده ایم.

سخنرانی مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی در "دومین کنفرانس ملی صنعت،تجارت و علوم دریایی"
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، صبح امروز سوم دی ماه 1399 دومین کنفرانس ملی صنعت، تجارت و علوم دریایی” در چهار محور علوم دریایی، اقتصاد و مدیریت دریا، مهندسی دریا و همچنین محیط زیست دریایی توسط دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بصورت مجازی برگزار گردید که یکی از دوسخنران میهمان این کنفرانس مهندس رضوانی، مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دریایی بودند.

رضوانی در این کنفرانس پس از ارائه آمار اطلاعات دریایی ایران و جهان، بازار صنایع دریایی جهان و ایران را تشریح نمودند.

رضوانی گفت: با توجه به وجود بیش از 5000 کیلومتر نوار ساحلی و داشتن یک درصد جمعیت جهان، متاسفانه سهم قابل توجهی از صنایع دریایی جهان را نداشته‏ایم هرچند که تلاشهای فراوانی در این زمینه انجام گردیده ولی بدلایل مختلف داخلی و خارجی که بعضاً خارج از کنترل ما بوده، در این زمینه نتوانسته ایم به ایده‌‏آ‌ل مورد نظر برسیم. البته به هیچ عنوان ناامید نبوده و به آینده این صنایع همچنان امیدواریم.

وی در ادامه افزود: پیش بینی سهم صنایع دریایی کشور برای افق 1404 نیم درصد بازار جهان بوده که تاکنون به نصف این میزان هم نرسیده ایم ولی امیدواریم با توجه بیشتر به این صنایع و در اختیار گذاشتن منابع مورد نظر، در ادامه راه بتوان به میزان پیش بینی شده در صنایع دریایی توفیقاتی کسب نماییم.

رضوانی همچنین عنوان نمود: صندوق توسعه صنایع دریایی با توجه به رسالتی که داشته، تمام تلاش خود را برای حمایت از این صنایع دریایی صرف نموده و توانسته حدود 1400 میلیارد تومان طرح دریایی را تصویب نموده و جهت دریافت تسهیلات به بانکهای عامل معرفی نماید که از این میان حدود یک سوم طرحها موفق به دریافت تسهیلات مورد نظر گردیده‏‌اند.

رضوانی در پایان اظهاراتش ابراز امیدواری نمود که در سایه تلاش بیشتر تمامی دست‏اندرکاران صنایع دریایی کشور بتوان گامهای روبه جلو بیشتری در رسیدن به اهداف مورد نظر صنایع دریایی ایران برداشت.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

معرفی کابل زیر دریایی (Subsea Cable)+فیلم

چ دی 3 , 1399
در حال حاضر بیش از ۳۵۰ کابل زیردریایی در سراسر جهان با طول کلی بیش از ۱.۲ میلیون کیلومتر وجود دارد که سیگنال‌های ارتباطی را منتقل می‌کنند. اکثر این کابل‌ها در اختیار شرکت‌های خصوصی مانند گوگل و مایکروسافت قرار دارند.
تعمیر کابل زیردریایی با ربات rov و غواص

شاید برای شما جالب باشد