تحقق توسعه مجتمع بندری نگین با رعایت الزامات محیط زیست

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: این اداره‌کل با رویکرد توجه ویژه به محیط زیست دریایی، توسعه پایدار و رونق مجتمع بندری نگین را در رعایت حداکثری الزامات محیط زیستی می‌داند.

به گزارش راد، محمد شکیبی‌نسب روز گذشته در حاشیه بازدید معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست از مجتمع بندری نگین در بوشهر اظهار کرد: هرگونه فعالیت در مجتمع بندری نگین تنها با هدف اشتغال‌زایی است که با وجود اهمیت اشتغال جوانان این مهم باید با کمترین آسیب ممکن به محیط زیست رقم بخورد.

شکیبی‌نسب افزود: ایجاد اشتغال و حفاظت از محیط زیست دو اصل مهم و اولویت‌دار هستند که باید همگام با یکدیگر پیش بروند، چراکه دنبال‌کردن هر کدام از این موضوع‌ها به تنهایی گره‌ای از کار را باز نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: با به‌کارگیری دو شناور پیشرفته، محیط زیستی‌بودن اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در مقابله با آلودگی دریایی به‌طرز محسوسی قابل لمس است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: یکی از شناورهای یاد شده دریاپاک است که از حیث برخورداری از استانداردهای مقابله با آلودگی دریایی به‌عنوان تنها شناور منطقه خلیج فارس به‌شمار می‌رود.

محمد شکیبی‌نسب ادامه داد: رویکرد حفاظت از محیط زیست دریا همواره در اولویت بوده و در آینده نیز خواهد بود. چراکه توسعه و رونق فعالیت‌های بندری بدون توجه به مقوله محیط زیست معنی و مفهومی ندارد.

شکیبی‌نسب افزود: بر همین اساس در پاسخ مناسب به نیاز اشتغال جوانان بومی نیز اعتقاد داریم باید شرایطی فراهم شود تا اشتغال و حفاظت حداکثری از محیط زیست مناطق ساحلی و فراساحلی به موازات یکدیگر تحقق پیدا کنند.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این بازدید رویکرد ارزشمند اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برای حفاظت از محیط زیست را قابل تقدیر دانست.

جواد ذوالجودی افزود: با توجه به اهمیت محیط زیست دریایی می‌طلبد دستگاه‌های ذی‌ربط رونق و توسعه فعالیت بنادر را همگام با حفاظت حداکثری از محیط زیست دنبال کنند.

وی ادامه داد: در این راستا از تمام ظرفیت‌ها برای رونق فعالیت‌های مجتمع بندری نگین با حفظ استانداردهای محیط زیستی حمایت می‌شود. /ایرنا

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برنامه‌ها و عملکرد صندوق درجلسه با روسای کانون‌های بازنشستگان سازمان بنادر تشریح شد

چ بهمن 26 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه سمینار یکروزه صندوق بازنشستگی سازمان بنادر و دریانوردی یا حضور مدیران این صندوق با روسای کانون‌های بازنشستگی برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی؛ روز سه شنبه 25 بهمن 1401 سمینار یکروزه با حضور روسای کانون‌های بازنشستگی تهران و […]
برنامه‌ها و عملکرد صندوق درجلسه با روسای کانون‌های بازنشستگان سازمان بنادر تشریح شد

همچنین بخوانید: