طرح‌های مربوط به اقتصاد دریا محور بررسی شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش بازار، امروز سه‌شنبه در نشستی با حضور محمد مخبر، آخرین وضعیت پیشرفت پارک‌های پتروشیمیایی، شهرهای مولد کشاورزی و پهنه‌های مولد سکونتی در سواحل جنوبی کشور، ارائه و بر پی‌ریزی طرحی جامع و عملیاتی برای اقتصاد دریا محور، تأکید شد.

مخبر در این نشست، اقتصاد دریا محور را یکی از پیشران‌های مهم پیشرفت کشور برشمرد و گفت: ایران از مزیت‌های گسترده‌ای مانند منابع نفت و گاز، معادن و نیروی انسانی نخبه برخوردار است، اما اقتصاد دریا محور از ظرفیت‌های مهمی است که باید به عنوان پیشران و نقطه تحول، به‌طور جدی به آن توجه شود.

معاون اول رئیس جمهور بر ضرورت تدوین طرحی جامع و عملیاتی برای توسعه اقتصاد دریا محور تأکید کرد و افزود: دریا بزرگ‌ترین منبع انرژی، آب و غذا بر روی زمین است و به همین علت، برخی کشورها که دسترسی به دریا و سواحل دارند، حدود ۳۰ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را از آن تأمین می‌کنند.

مخبر در همین‌باره از وزارت راه و شهرسازی خواست با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، در مدت یک ماه، طرحی جامع، عملیاتی و زمان‌بندی شده برای اقتصاد دریا محور، تدوین و آن را ارائه کند.

معاون اول رئیس جمهور، همچنین با توجه به گزارش‌های ارائه شده در نشست، درباره ۷ پارک پتروشیمیایی، ۵ شهر مولد کشاورزی و ۲۷ پهنه سکونتی مولد، وزارت راه و شهرسازی، وزارت جهاد کشاورزی و مدیرعامل پتروشیمی خلیج فارس را مکلف کرد تا نشست آینده، برنامه‌های زمان‌بندی شده خود را به همراه مجریان هر طرح معرفی کنند تا تصمیمات لازم برای نظارت و تسریع طرح‌ها اتخاذ شود.

در این نشست که وزرای جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و مدیرعامل پتروشیمی خلیج فارس نیز حضور داشتند، گزارش‌هایی درباره پارک‌های پتروشیمیایی، شهرهای مولد کشاورزی و شهرهای مولد ساحلی، ارائه شد و نمایندگان هر دستگاه به تشریح جزئیات طرح‌ها مانند مکان‌یابی، شناسایی و جذب سرمایه‌گذار و کارهای انجام شده، پرداختند.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جذب منابع انسانی مورد نیاز و توجه ویژه به بنادر راهبردی

س خرداد 30 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه معاون برنامه‌ریزی سازمان بنادر و دریانوردی، تامین تجهیزات مورد نیاز و راهبردی حوزه بندر، جذب منابع انسانی مورد نیاز و توجه ویژه به بنادر راهبردی همانند مکران را استراتژی‌های اصلی این سازمان در بخش اقتصاد دریا به‌ویژه در سال ۱۴۰۲ اعلام کرد. به گزارش سی نیوز […]

همچنین بخوانید: