ائتلاف ۱۴ مؤسسه بزرگ انرژی برای دستیابی به حمل و نقل سبز

زمان مطالعه: 1 دقیقه

ائتلاف ۱۴ مؤسسه بزرگ انرژی برای دستیابی به حمل و نقل سبز

 

به گزارش گروه بین‌الملل مرین‌پرس، این ائتلاف که زمینه‌های تشکیل آن از سال ۲۰۱۹ شکل گرفته بود جهت تسریع در توسعه انرژی و فنّاوری به منظور دستیابی به انرژی‌های سبز است.

در این ائتلاف که شرکت‌های بزرگ تولیدات صنعتی و انرژی مشارکت دارند تولید هیدروژن سبز، گاز LNG، انرژی الکتریکی و در یک کلام انرژی پاک به منظور کاهش گاز‌های گلخانه‌ای پیگیری خواهد شد.

به گفتۀ یکی از مسئولان این ائتلاف که در سال جاری میلادی به مرحله اجرایی خواهد رسید، پروژه‌های بلند مدتی نه تنها برای حمل و نقل دریایی بلکه سایر بخش‌های حمل و نقل نیز پیش‌بینی شده است.

همچنین مطالعه و بررسی پروژه‌های دستیابی به روغنِ دریایی با حد‌اقل آلودگی جزء اهداف و برنامه‌ها قرار دارد.

در این پروژه همچنین پیش‌بینی شده است تمامی پایانه‌ها، انبارها، ترمینال‌ها و وسایل جابه‌جایی در آن‌ها به صورت الکتریکی در آید.

به گفتۀ وی هدف از ائتلاف این مؤسسات دستیابی به سوخت سبز و بدون کربن به صورت درب به درب پیش‌بینی شده است.

از سوی دیگر پیش‌بینیِ احد اث مرکز هاب انرژی تا سال ۲۰۳۰  جزء اهداف و برنامه‌های ائتلاف به شمار می‌رود.

وی در پایان گفت: پروژه‌های نوآورانه و توسعۀ این ائتلاف با مشارکت و همکاری همۀ ذی‌نفعان پیگیری شده و تمامی مراحل تا دستیابی به حمل و نقل سبز ادامه خواهد یافت.

شایان ذکر است در این ائتلاف Airbus, Bureau Veritas and PSA International became the latest additions to the global collaboration, joining AWS, Carrefour, CMA CGM Group, Cluster Maritime Français, Crédit Agricole CIB, ENGIE, Faurecia, Michelin, Schneider Electric, Total و Wärtsilä مشارکت دارند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

امسال ۳۱.۵ میلیون قطعه ماهی از مبدا تولید بیمه شدند

چ اسفند 6 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش روز چهارشنبه وزارت جهاد کشاورزی، « محمد ابراهیم حسن نژاد » افزود: طرح بیمه آبزیان از مبدا تولید با همکاری این صندوق و سازمان های شیلات و دامپزشکی کشور و تشکل های آبزی پروری در سال زراعی جاری کلید خورد. وی افزود: تلاش می […]

همچنین بخوانید: