سواحل بکر مکران و بندر چابهار از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین پذیرای مردم/ شماره ۱۵۵۰ برای اعلام سوانح دریایی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

قاسم عسگری نسب در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، درباره برنامه گردشگری دریایی این استان در نوروز طرح نوروزی سال ۱۴۰۳ که از ۲۵ اسفندماه سال جاری تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده مدنظر قرار می‌گیرد، اظهار داشت:  با توجه به زیرساخت‌های بکر سواحل استان سیستان و بلوچستان به ویژه در بندر چابهار و سواحل مکران، مقوله گردشگری دریایی استان با همکاری دستگاه‌های مرتبط نظیر سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شهرداری، فرمانداری و…جهت خدمت‌رسانی هرچه بهتر به مردم، دنبال می‌شود.

طرح گردشگری دریایی تا ۲ مایل دریایی

وی افزود: در این خصوص طرح گردشگری دریایی تا ۲ مایل دریایی، برای دو دسته از شناورها مدنظر قرار می‌گیرد؛ شناورهایی که مجوز گردشگری دریایی را از سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع درستی دریافت می‌کنند و دیگر شناورها آن‌ها هستند که کاربری صیادی دارند و در ایام نوروز درخواست فعالیت گردشگری دریایی موقت دارند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پس از بازرسی فنی و ایمنی توسط همکاران اداره کل بنادر و دریانوردی در حوزه دریایی و همچنین موسسات رده‌بندی صادر خواهد شد تا مجوز فعالیت شناورها به منظور گردشگری نوروز دریایی، صادر شود، گفت: همکاران در حوزه ایمنی دریایی فعالیت خواهند کرد و در عین حال تیم‌های مشخصی برای نظارت بر فعالیت و سوار و پیاده‌شدن گردشگران دریایی در نظر گرفته شده است.

حفظ ایمنی دریایی و تردد ایمن شناورها در دستورکار

عسگری‌نسب با تاکید بر اینکه حفظ ایمنی دریایی و تردد ایمن شناورها در حوزه گردشگری دریایی به صورت جدی در ایام نوروز مدنظر قرار دارد، اظهار داشت: همچنین استفاده از جلیقه نجات و حفظ محیط زیست دریایی از دیگر موارد بسیار مهمی است که بر آن تاکید داریم.

وی با اشاره به اینکه در چهار منطقه استان سیستان و بلوچستان، طرح گردشگری دریایی نوروز مدنظر قرار می‌گیرد، اعلام کرد: فعالیت‌ها در حوزه گردشگری دریایی در استان سیستان و بلوچستان در حوزه شرق سواحل مکران، بندر چابهار، بندر کنارک و بندر زرآباد صورت خواهد گرفت و در این چهار منطقه، ظرفیت گردشگری دریایی بالایی برای مردم وجود دارد.

شماره تماس اضطراری برای سوانح دریایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، اعلام کرد: مسافران دریایی می توانند از هرکجای استان های ساحلی در صورت بروز هرگونه سانحه دریایی با شماره چهار رقمی ۱۵۵۰ و بدون نیاز به گرفتن کد پیش شماره به راحتی و به طور مستقیم با مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی جهت ارائه گزارش حادثه و درخواست کمک تماس حاصل کنند.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پیام تبریک هیأت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران به مناسبت سال نو

س اسفند 29 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه هیأت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران طی پیامی پیشاپیش فرا رسیدن سال 1403 را به تمامی هموطنان به ویژه جامعه دریایی کشور تبریک گفت. به گزارش مارین نیوز، هیأت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران طی پیامی پیشاپیش حلول سال نو را تبریک گفت. متن این پیام […]

همچنین بخوانید: