سخت گیری و حساسیت بسیار بالای سازمان بنادر در واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی/ بخش خصوصی علاقمند به سرمایه گذاری در حوزه بندری و دریایی/ تسهیل فعالیت ها در حوزه بندری و دریایی با رفع تحریم‌ها

زمان مطالعه: 2 دقیقه



یک سرمایه گذار بخش خصوصی در بنادر ایران با اشاره به سخت گیری و حساسیت بسیار بالایی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در رابطه با واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی وجود دارد، تاکید کرد: قراردادها و واگذاری‌ها کاملا شفاف است و هیچ چالشی در این زمینه وجود ندارد.

جعفر سماک مقدم در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در رابطه با ضرورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه دریایی و بندری و لزوم حمایت های دولتی و حاکمیتی از فعالان اقتصادی، اظهار کرد: ظرفیت‌های بسیار مناسبی در حوزه دریایی و بندری در کشور ایجاد شده است و بخش خصوصی تمایل بسیاری به فعالیت در این حوزه دارد، اما شرایط به وجود آمده ناشی از اعمال تحریم‌ها، فعالیت را برای سرمایه گذاران بخش خصوصی سخت کرده است؛ امیدوارم با رفع تحریم‌ها بتوانیم مجددا به نحو مطلوب از زیرساخت‌های ایجاد شده در بنادر کشور استفاده کنیم.

وی افزود: زیرساخت های بسیار مناسبی در حوزه دریایی و بندری ایجاد شده و این زیرساخت ها در حال به روزرسانی است، در عین حال فرایند تخلیه و بارگیری در بنادر کشور ارتقاء یافته و با اتصال مجموعه بنادر به شبکه ریلی می توانیم شاهد فعالیت هرچه بهتر در این حوزه باشیم.

این سرمایه گذار بخش خصوصی در بنادر ایران با بیان اینکه یکی از بزرگترین مشکلات سرمایه گذاران بخش خصوصی تامین ارز و انتقال پول است، گفت: بخش خصوصی بسیار علاقمند به سرمایه گذاری در حوزه بندری و دریایی است و علت آن، بازار مناسب است؛ قطعا با حل مشکلات موجود فعالیت ها روند مطلوبی پیدا می کند.

سماک ادامه داد: تفاوت سرمایه گذاری در حوزه دریایی و بندری با سایر بازارهای مالی، اشتغال آفرینی و رونق تولید است و در عین حال توسعه منطقه ای را نیز به همراه دارد.

وی با تاکید بر اینکه بنادر ایران ظرفیت بی نظیری برای فعالیت های اقتصادی دارند، بیان کرد: خوشبختانه بنادر کشور تغییرات مطلوبی داشته اند و امکانات بسیار مناسبی ایجاد شده است که باید با درایت ازاین پتانسیل بهره ببریم.

این سرمایه گذار بخش خصوصی در بنادر ایران درباره فرآیند واگذاری پروژه های سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی به بخش خصوصی، تصریح کرد: سخت گیری و حساسیت بسیار بالایی از سوی سازمان بنادر در رابطه با پروژه های سرمایه گذاری واگذار شده به بخش خصوصی وجود دارد و تمامی فرآیندها شفاف است و هیچ پشت پرده ای وجود ندارد؛ سرمایه گذار از ابتدا تا انتها باید به تعهدات خود عمل کند و سازمان بنادر به عنوان ناظر، سخت گیری های لازم را دارد.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

توقیف محموله کالای قاچاق در بندر هندیجان

ش اسفند 9 , 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه   سردار لطفعلی پاکباز در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس افزود: مأموران دریابانی و پلیس مبارزه با کالای قاچاق در یک عملیات مشترک موفق شدند ۲۹۱ طاقه پارچه خارجی را که در یکی بنادر کشور‌های حوزه خلیج فارس بارگیری شده بود و به آب‌های ساحلی هندیجان حمل […]

همچنین بخوانید: