پهلوگیری همزمان ۳فروند کشتی ۴۰هزار تنی دربندرشهید باهنر/ بارگیری ۴۰هزار تن کالای صادراتی در کمتر از ۸ روز

زمان مطالعه: 1 دقیقه



مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: برای نخستین بار در ۱۲ سال گذشته، ۳ فروند کشتی بالای ۴۰ هزار تن با هدف فعالیت ‌های صادراتی در بندرشهید باهنر پهلوگیری کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حمیدرضا محمد حسینی تختی اظهارداشت: با شروع عملیات بارگیری همزمان  این ۳ کشتی اقیانوس پیما با طول بیش از ۲۰۰ متر در بندر شهید باهنر انواع کالاها از جمله آهن آلات، محصولات ساختمانی، مواد غذایی و مواد معدنی صادر می شود.

وی ادامه داد: فعالیت دیگر شناورها از جمله شناورهای سنتی حامل میوه و تره بار صادراتی، لندینگ کرافت‌های حامل کانتینر یخچالی و تانکرهای نفتی حامل فرآورده‌های نفتی صادراتی در این بندر نیز استمرار دارد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت:  در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت‌ بندر شهید باهنر با بارگیری یک فروند کشتی حامل کالای صادراتی با آبخور 11.20 متر به صورت موفقیت آمیز خارج شد.

محمدحسینی گفت: با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی صادرات ۴۰ هزار تن کالا در کمتر از ۸ روز رقم زده شده است.

بندر شهید باهنر از بنادر چند منظوره قدیمی هرمزگان و سومین بندر ترانزیتی کشور است که پس از بندرهای شهید رجایی و امام خمینی(ره)، بالاترین آبخور را در بین بنادر کشور دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سه فروند کشتی اقیانوس‌پیما همزمان در بندرشهید باهنر پهلوگرفتند

ش اسفند 23 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه مرین‌پرس مدیراداره بنادر ودریانوردی شهید باهنر وشرق هرمزگان گفت: برای نخستین بار در ۱۲ سال گذشته سه فروند کشتی بالای ۴۰ هزارتن با هدف فعالیت‌های صادراتی در بندرشهید باهنر پهلوگیری کردند. به گزارش مرین‌پرس به نقل از ایرنا، حمیدرضا محمدحسینی تختی روز شنبه به رسانه ها […]

همچنین بخوانید: