تکثیر مصنوعی ماهیان استخوانی در آستارا آغاز شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

صادق خاصی پور روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا بیان کرد: با مشارکت فرمانداری، بخشداری و شورای اسلامی شهر لوندویل آستارا، تعدادی از کارشناسان اداره کل شیلات گیلان تا اواسط اردیبهشت امسال به تکثیر ماهی ها اقدام خواهند کرد.

وی اضافه کرد: کارشناسان شیلات با سد توری، ماهیان مولد را صید و از آنها به روش مصنوعی، حدود صد کیلوگرم تخم و اسپرم خواهند گرفت و تخم های لقاح یافته، جهت پرورش به کارگاه های تکثیر مرکز گیلان منتقل و پس از رسیدن به وزن یک تا سه گرم، در رودخانه چلوند آستارا رهاسازی می شوند.

خاصی پور ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد ماهیان صید شده، حاصل تکثیر مصنوعی است و در سال گذشته چهار میلیون قطعه بچه ماهی سفید در رودخانه چلوند آستارا رها شده بود.

وی یادآور شد: بسیاری از رودخانه های گیلان بنا بر عوامل زیست محیطی، شرایط تخم ریزی ماهی ها را ندارند و عملیات تکثیر مصنوعی به غنی سازی ذخایر ماهی ها کمک می کند.

رودخانه های چلوند و آستاراچای شهرستان آستارا، بستر مناسب ترمیم ذخایر دریایی، تولیدمثل و تخم ریزی ماهیان استخوانی هستند و امکان رهاسازی میلیون ها قطعه بچه ماهی استخوانی در آنها وجود دارد.

بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و ساحل دریای خزر قرار دارد و در ۱۸ کیلومتر نوار ساحلی این شهرستان، ماهی استخوانی صید می شود و پارسال ۵۱۶ کیلوگرم از این نوع ماهی صید شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تکذیب رسمى و بین‌المللى خبر ربوده شدن یک کشتى عراقى در آب هاى ایران+ سند

چ فروردین 4 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، نادر پسنده پیرو خبر منتشر شده مبنى بر ربوده شدن یک کشتى عراقى در آب هاى سرزمینى ایران و تکذیب رسمى سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: علاوه بر این پیگیرى و رسیدگى سریع به مسئله از طریق میمک که مرجع هماهنگى و […]

همچنین بخوانید: