آمادگی کشتیرانی دریای خزر برای تقویت خطوط منظم کشتیرانی به بندر باکو

زمان مطالعه: 2 دقیقه

آمادگی کشتیرانی دریای خزر برای تقویت خطوط منظم کشتیرانی به بندر باکو

 
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر از آمادگی این شرکت برای تقویت خط منظم کشتیرانی بین بنادر شمالی و بندر باکو خبر داد.
به گزارش اقتصادسرآمد، کامبیز جهانبانی در بازدید سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان و مدیران سازمان گمرک ایران و سازمان بنادر و دریانوردی از دفتر مرکزی شرکت کشتیرانی دریایی خزر در بندر انزلی، با ارائه گزارشی از عملکرد ناوگان کشتیرانی دریای خزر، گفت: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت کشتیرانی دریای خزر به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه این گروه، در طول سال جاری اقدام به افزایش سرمایه­ گذاری و الحاق شناورهای جدید به ناوگان نموده است.
وی ادامه داد: همچنین کشتیرانی دریای خزر چند فروند شناور را دیگر را در شرکت کشتی‌سازی صدرا نکا ثبت سفارش کرده و قصد دارد طی سال آینده نیز روند افزایش ظرفیت خود را ادامه دهد. 
جهانبابی با اشاره به تردد شناورهای کشتیرانی دریای خزر به بندر باکو جمهوری آذربایجان، تصریح کرد: شرکت کشترانی دریای خزر این آمادگی را دارد که در صورت وجود تقاضای حمل به تعداد شناورهای مسیر بندر باکو بی­فزاید، حتی امکان  تقویت خطوط منظم در این مسیر نیز وجود دارد.
در ادامه جلسه یاد شده، سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان، ضمن تقدیر از میزبانی کشتیرانی دریای خزر، از طرح برقراری خطوط منظم کشتیرانی بین بنادر شمالی و بندر باکو استقبال و خاطر نشان کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو از همه ظرفیت­های دیپلماتیک خود در جهت توسعه مبادله کالا و ترانزیت کالا بین دو کشور استفاده و حمایت­های لازم را به عمل می‌آورد.
وی افزود: پیشنهاد ما این است که نسبت به اعزام گروه فنی و کارشناسی کشتیرانی دریای خزر به کشور آذربایجان برای مذاکره با مسئولان حمل­ و نقلی و ریلی و دریایی این کشور اقدام شود و نیز این گروه دیداری با تجار و فعالین اقتصادی جمهوری آذربایجان برای بررسی ظرفیت‌های تجاری دو کشور داشته باشند.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از اقتصاد سرآمد

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افتتاح بنادر سیریک و بوموسی در سفر آتی رئیس جمهور به هرمزگان

چ دی 27 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه استاندارهرمزگان با اشاره به امضای ۳۱ فقره قرارداد و تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور در آذرماه امسال، تاکید کرد: فعالیت‌های سازمان بنادر و دریانوردی، در راستای سیاست‌های ابلاغی توسعه دریامحور ، تجلی‌بخش مشارکت بخش خصوصی در توسعه بنادر است.به گزارش اقتصادسرآمد، مهدی دوستی در […]

همچنین بخوانید: