هدف گذاری تولید چهار میلیون تُن آهن در مجتمع فولاد بندر شادگان

زمان مطالعه: 1 دقیقه

هدف گذاری تولید چهار میلیون تُن آهن در مجتمع فولاد بندر شادگان

 

حسین تقی‌کهزاد در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس افزود: طرح فولاد شادگان یکی از هشت طرح فولادی مهم کشور است که مطالعات جامع آن در سال ۱۳۸۲ به عنوان پیش نیاز برنامه‌های سوم، چهارم و پنجم توسعه اقتصادی کشور مطرح شد.

وی گفت: فاز نخست بزرگترین طرح توسعه فولاد خوزستان در بندر شادگان با فنّاوری ایرانی و روش احیای مستقیم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ وارد مدار تولید شد.

وی گفت: بخش فولادسازی این شرکت در حال اجراست و با عقد قرارداد فاز دوم آن با ظرفیت ۸۰۰ هزار تُن ظرفیت تولید این کارخانه به یک‌هزار و ۶۰۰ هزار تُن در سال افزایش خواهد یافت.

کهزاد افزود: در صورت تحقق اهداف پیش‌بینی شده در آینده با اجرا و وارد شدن فاز دوم به مدار تولید و اجرایی شدن طرح‌های توسعه ظرفیت تولید کارخانه فولاد شادگان به چهار میلیون تن در سال خواهد رسید.

مجتمع فولاد شادگان یکی از هشت طرح مطالعات جامع فولاد کشور در راستای توسعه اشتغال در منطقه محروم بندر شادگان شامل دو بخش اصلی احیا و فولاد سازی است.

کارخانه فولاد بندر شادگان در بخش احیای مستقیم ۸۰۰ هزار تُن آهن اسفنجی در سال تولید و در بخش فولاد سازی نیز یک میلیون تُن شمش فولادی در سال به روش ریخته گری مداوم تولید می‌کند.  

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

واکسینه شدن دریانوردان اولویت اول هند

ج خرداد 21 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه   به گزارش گروه بین‌الملل مرین‌پرس؛ وزارت بنادر و کشتیرانی هند طی بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد از آنجایی‌که هند نقش بسزایی در صنعت دریایی جهان دارد به همین جهت واکسینه شدن دریانوردان و خانواده‌هایشان را در اولویت اول قرار داده  است. وی با اشاره به اینکه […]

همچنین بخوانید: