اجرای ۱۸ کیلومتر کریدور لجستیکی و پارک ۱۰۰ هکتاری بهاران در چابهار/ نقش اساسی بندر چابهار در کریدور شمال – جنوب

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اعلام کرد: دو پروژه بزرگ مسئولیت اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی در چابهار در دست اجراست که تکمیل این پروژه ها تاثیر بسزایی در تسهیل تردد و کاهش قیمت تمام شده کالا دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی با بیان اینکه احداث بخشی از پروژه کریدور لجستیکی بندر چابهار به طول ۱۸ کیلومتر در دست اجراست، اظهار داشت: این پروژه از پروژه های بزرگ زیرساختی است که در راستای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی در بندر چابهار از حد فاصل درب شرقی بندر شهید بهشتی تا پلیس راه جکیگور است.

وی افزود: اجرای این پروژه در ابتدای کریدور شمال – جنوب علاوه بر کاهش قیمت تمام شده کالا در تسریع زمان رسیدن کالا از بندر شهید بهشتی به مقاصد مورد انتظار تاثیر بسزایی خواهد داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، تسهیل تردد و کاهش ترافیک بار خروجی از بندر، اتصال طرح توسعه بندر شهید بهشتی به شبکه راه و راه آهن اصلی، جلوگیری از تصادفات و تعارضات حمل و نقل شهری را از اهداف ایجاد کریدور لجستیکی عنوان کرد و گفت: این پروژه در طول مسیر ۲۶۰۰ متر و عرض ۹۵ متر طرح ریزی که تاکنون ۳۶۰۰۰ متر مکعب حجم خاکبرداری و ۳۰۰۰۰ متر مکعب خاکریزی آن انجام شده است.

به گفته وی،این کریدور با تعداد دو دستگاه تقاطع غیر همسطح در ۶ قطعه بزرگراه اجرا می شود که به منظور ترانزیت کالا و مسیر تردد کامیون ها و در مسیر خط راه آهن طراحی و دارای ۶ باند کندرو و خیابان ساحلی برای تردد عمومی و ایمن مردم و مجزا از مسیر تردد کامیون های حمل کالا است.

 آقایی اظهار کرد: پروژه پارک ساحلی بهاران نیز در مساحت ۱۰۰ هکتار از پارک های اصلی شهرستان چابهار است که در پسکرانه بندر احداث می شود و مراحل اجرای خیابان آن توسط اداره کل بنادر و دریانوردی در دست اجرا است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آغاز پروژه انتقال آب دریای عمان به مناطق مرکزی به زودی

ش خرداد 22 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه دکتر عیسی کلانتری در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس در خصوص انتقال آب دریای عمان به مناطق مرکزی کشور گفت: رویکرد سازمان حفاظت محیط زیست برای انتقال آب دریای جنوب به سمت مناطق مرکزی به سمت انتقال آب دریای عمان و اقیانوس هند تمرکز دارد. معاون رئیس […]

همچنین بخوانید: