رشد ۲۹ درصدی شاخص های عملیاتی در بنادر شرق هرمزگان/ افزایش ۴۸ درصدی فعالیت های ترانزیتی

زمان مطالعه: 1 دقیقه



مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از تداوم رشد آمار عملیاتی در بنادر شرق هرمزگان طی چهار ماه نخست سال خبر داد و گفت: جهش ۴۶ درصدی صادرات غیرنفتی مبین گسترش تبادلات با کشورهای حوزه خلیج فارس است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حمیدرضا محمدحسینی تختی درباره عملکرد چهار ماهه بنادر شرق هرمزگان اظهار داشت: در حوزه تخلیه و بارگیری کالا در این بنادر  رشد 29 درصدی در همسنجی با مدت مشابه سال قبل به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: از مجموع ۸۷۵ هزار و ۲۹۵ تن کالای تخلیه و بارگیری شده، ۶۶۶ هزار تن مربوط به کالاهای غیر نفتی (رشد 46 درصدی در مقایسه با سال گذشته) و ۲۰۸ هزار تن مربوط به کالاهای نفتی بوده که از پایانه های دریایی شرق استان به کشور های حوزه خلیج فارس صادره شده است.

محمد حسینی تختی عمده کالاهای غیر نفتی صادر شده از بنادر شرق استان را انواع میوه و تره بار، گوگرد، آهن آلات و مصالح ساختمانی و مواد غذایی عنوان کرد و گفت: این کالاها به مقاصد کشورهای عمان  و امارات بارگیری شده است.

وی با اشاره به حوزه ترانزیت، اظهار داشت: میزان  ۲۱ هزار و ۵۲۳ تن کالا غیر نفتی با نرخ رشد ۴۸ درصدی در ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۰  ترانزیت شده است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز در رأس سند پدافند غیرعامل

س مرداد 12 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه سهراب بناوند در گفتگو با مرین‌پرس اظهار داشت: جلسه‌ای با حضور نماینده پدافند غیرعامل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، نماینده پدافند غیرعامل استانداری هرمزگان و جمعی از کارشناسان با هدف معرفی و هم‌اندیشی درزمینه تهیه سند راهبردی پدافند غیرعامل با موضوع قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز به […]

همچنین بخوانید: