ناو ۱۳ هزار تنی چین وارد خدمت شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

دومین شناور رزمی از کلاس تایپ ۰۵۵ نیروی دریایی ارتش چین بر اساس تصویر جدید ماهواره‌ای وارد خدمت شده است و اضافه شدن این ناو سنگین وزن می‌توان یک سیگنال قوی به رقبای منطقه‌ای و آمریکا باشد.

ناوهای تایپ ۰۵۵ توسط خود چین به عنوان ناوشکن معرفی شده‌اند، اما اگر بر اساس استانداردهای جهانی شناورهای رزمی که بر پایه وزن آنها قرار می‌گیرد ناوهای تایپ ۰۵۵ با وزنی در حدود ۱۳ هزار تن در حالت بارگیری کامل در حقیقت یک رزم ناو است.

این ناو‌ها به رادارهای آرایه فازی فعال تایپ ۳۴۶ ساخت چین مجهز هستند و با سیستم پیشران توربین گازی ترکیبی توان رسیدن به سرعت نهایی ۵۶ کیلومتر در ساعت را دارند. چین به دنبال ساخت و به خدمت‌گیری ۱۶ فروند از این شناورها به طور کلی است.

دومین شناور این کلاس Lhasa نام دارد و با شماره بدنه ۱۰۲ وارد خدمت شده است. نگاهی به اندازه و تسلیحات این شناور شاید به شما کمک کند تا متوجه حجم قدرت این واحد سنگین وزن بشوید.

این ناوها در حدود ۱۸۰ متر طول و ۲۰ متر عرض دارند. این رزم ناوها به ۱۱۲ سلول عمودی پرتاب موشک مجهز هستند که در دو چینش ۶۴ و ۴۸ فروندی در دو بخش این ناو نصب شده‌اند.

طیف گسترده‌ای از تسلیحات ضد هوایی، ضد کشتی، موشک‌های کروز حمله به اهداف زمینی، توپ ۱۳۰ میلی متری، سیستم دفاع نزدیک بر پایه توپ گاتلینگ ۱۱ لوله و پرتاب‌گر اژدر از تسلیحات این شناور است.

موشک ضد هوایی HHQ-9 ، موشک کروز ضد کشتی مافوق صوت YJ-18، موشک‌های کروز برد بلند CJ-10 و اژدرهای سری Yu-7 از جمله تسلیحات این ناو هستند.

این ناوها همچنین توان پذیر دو بالگرد را نیز به صورت همزمان دارند.

تحقیق و ترجمه توسط چین‌نگار

نوشته ناو ۱۳ هزار تنی چین وارد خدمت شد اولین بار در پایگاه خبری تحلیلی چین نگار. پدیدار شد.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پرووش ماهی آزاد در قفس‌های مستقر در دریای خزر

س اسفند 19 , 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه «سلطنت نجار لشگری» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به سیاست‌های اجرایی و اولویت‌های پژوهشی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور درباره توسعه، تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی با تاکید بر گونه بومی، استراتژیک و در معرض خطر انقراض دریای خزر، افزود: […]

همچنین بخوانید: