امنیت آبراهه‌های حساس مرهون آمادگی‌ «نداجا» است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش با حضور در ستاد وزارت دفاع با سردار سید مهدی فرحی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دیدار و گفتگو کرد.

دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در این دیدار با اشاره به تعامل خوب وزارت دفاع و نیروی دریایی ارتش، گفت: امروز نیروی دریایی ارتش از اقتدار، توانمندی و آمادگی‌های بسیار زیادی برخوردار است که در انجام دقیق مأموریت‌های این نیرو مخصوصاً در آب‌های بین‌المللی و صیانت از خطوط مواصلاتی دریایی توانسته‌ایم آن را به نمایش بگذاریم و این توانمندی‌ها مرهون هدایت‌ها و فرماندهی داهیانه و مدبرانه فرمانده معظم کل قواست.

وی، تعامل این نیرو با صنعت دفاعی را بسیار خوب و شایسته ارزیابی کرد و افزود: در حوزه تأمین تجهیزات و ادوات دریایی، تعامل مطلوبی با سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع برقرار بوده و امیدواریم این تعاملات و همکاری‌ها روزافزون و هم‌افزا شود.

سردار فرحی نیز در این دیدار با تجلیل از آمادگی‌های رزمی نیروی دریایی ارتش، امنیت راهبردی دریای عمان و آبراهه‌های حساس جمهوری اسلامی را مرهون آمادگی‌های دفاعی نیروی دریایی ارتش دانست و خاطرنشان کرد: خداوند متعال را شاکریم که امروز تجارت در حوزه دریا و فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در بستر دریا از امنیت وصف‌ناپذیری برخوردار است.

وی همچنین با اشاره به مأموریت ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش، اظهار داشت: نیروی دریایی فعل «ما می‌توانیم» را به نمایش گذاشت و توانست با گذر از آبراه‌های حساس و ژئوپولیتیک جهان، قدرت دریایی ایران را به رخ همگان بکشد.

جانشین وزیر دفاع در پایان گفت: اهتزاز پرچم پرافتخار کشورمان در دریاهای دوردست و شرکت در مراسم سیصد و بیست و پنجمین سالگرد نیروی دریایی روسیه با ناوشکن ایرانی سهند که حاصل تلاش و دانش بومی جوانان غیورمان در صنایع دریایی، دفاعی و دانشگاهی است، از دیگر نقاط قوت این مأموریت خطیر بود که غرور ملی را برانگیخت.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

محموله کروکودیل سفارشی مشهد وارد کشور شد

ی مهر 11 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه مجید طاهرپور روز یکشنبه با اعلام این مطلب به خبرنگار ایرنا افزود: این کروکودیل های پرورشی طی مراحل و شرایط خاص وارد شده و طبق نظر کارشناسان در محیط آماده شده برای نگهداری، آزادسازی می‌شوند. وی با بیان اینکه پرورش کروکودیل با توجه به قابلیت صادرات […]

همچنین بخوانید: