لزوم افزایش بهره‌وری آب در بخش آبزی‌پروری خوزستان

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرین‌پرس/خوزستان مدیرکل شیلات خوزستان گفت: باید به سمت افزایش بهره وری از آب برویم تا با روش های مکانیزاسیون در مزارع سنتی، بازچرخانی آب انجام دهیم و یا از روش های مدرن که پرورش به صورت متراکم است استفاده کنیم.

فتح الله ابوعلی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان که شامگاه ۱۱مهرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بحث پرورش متراکم ماهی، جز سیاست های استان خوزستان در شیلات است و یکی از دلایلی که مقام اول آبزی پروری کشور را دارد، نیز همین مساله است.

به گزارش مرین‌پرس، وی افزود: به دلیل موضوع کیفیت آب در سال های گذشته، محدودیت هایی در بحث پرورش آبزیان به ویژه در حوضه کارون و دز ایجاد شده است.

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: سال گذشته در کارگروه حفاظت کیفی رودخانه کارون، طی پیشنهاد مشترک اداره کل شیلات و اداره کل محیط زیست خوزستان، موافقت شد که پرورش ماهی به صورت متراکم و با بازچرخانی آب برای کل استان بعد از اجرای طرح پایلوت آن در دستور کار قرار گیرد.

ابوعلی با اشاره به محدودیت های تامین آب عنوان کرد: باید به سمت افزایش بهره وری از آب برویم تا با روش های مکانیزاسیون در مزارع سنتی، بازچرخانی آب انجام دهیم و یا از روش های مدرن که پرورش به صورت متراکم است استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در بخش هایی که آب دائم دارند، مانند نخیلات و باغات که ۱۶۰ هزار هکتار سطوح کشت دائمی در استان داریم می توان از روش تلفیقی استفاده کرد به شکلی که ابتدا آب را به سمت آبزی پروری و از خروجی آبزی پروری آب را برای آبیاری استفاده کنیم و این سیستم باعث بهبود تولید شیلات استان خواهد شد.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تحقق توسعه اقتصاد شیلاتی در گلستان نیازمند حمایت ویژه

د مهر 12 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه استان گلستان به سبب شرایط جغرافیایی، واقع شدن در دامنه سلسله جبال البرز و شمال ایران و ویژگی های اقلیمی در زمره مناطق با قابلیت دسترسی بالا به منابع آب محسوب می شود.  وجود رودخانه های دایمی  اترک، گرگان رود و قره سو و چندین تالاب بین […]

همچنین بخوانید: